اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

باز هم مدیرکل ارشاد گلستان از قافله «۱۷ مرداد» عقب ماند/دریغ از یک کار ماندگار در حوزه رسانه!

به ایستگاه ۱۷ مرداد رسیدیم، برخی مسوولان ترجیح دادند حضوری تلاش‌های یکساله خبرنگاران را ارج نهند، عده‌ای هم پیام‌های تبریک موبایلی و مجازی را چاشنی قدردانی کردند اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حتی به خودش زحمت ارسال یک پیام تبریک به خبرنگاران را نداد.

باز هم مدیرکل ارشاد گلستان از قافله «۱۷ مرداد» عقب ماند/دریغ از یک کار ماندگار در حوزه رسانه!

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دولت تدبیر و امید به پایان رسید و فصل وعده‌های بی‌سرانجام و قفل‌های باز نشده حکایت تازه‌ای برای جامعه رسانه استان گلستان نیست، دریغ از یک کار ماندگار برای خبرنگاران! و شاید همین مسئله کافی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که کارنامه قابل قبولی در حوزه رسانه ندارد بزرگترین غایب دیدارهای رسانه‌ای در روز خبرنگار باشد، جای خالی متولی اصحاب رسانه در استان گلستان عجیب‌ترین اتفاق روز ۱۷ مرداد است.

* مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان بزرگترین غایب دیدارهای رسانه‌ای در روز خبرنگار

هر چند عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای نکرده زیادی در حوزه رسانه دارد و اگر چیزی غیر از این بود با افتخار در جمع اهالی رسانه قرار می‌گرفت و یکایک اقدامات را لیست می‌کرد، اما خبرنگاران هم عادت کردند که «ما را به خیر مدیران متولی امیدی نیست!».

مدیران استان گلستان که خیلی عادت ماندن در صف‌های عریض و طویل ندارند برای عرض خداقوت به هیئت تحریریه خبرگزاری فارس استان گاهی مجبور شدند در صف انتظار قرار بگیرند.


حضور سیدخالق سجادی مدیرکل غله استان گلستان وطلوعیان مدیرکل صمت استان در دفتر خبرگزاری فارس استان


حضور سیدخالق سجادی مدیرکل غله استان گلستان وطلوعیان مدیرکل صمت استان در دفتر خبرگزاری فارس استان

 

* آغاز دیدارهای رسانه‌ای ۱۷ مرداد با بحث‌های داغ اقتصادی در گلستان

شروع دیدارهای رسانه‌ای ۱۷ مرداد در دفتر خبرگزاری فارس با مدیران اقتصادی استان گلستان آغاز شد، حسین طلوعیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان و سیدخالق سجادی مدیرکل غله استان با هیئت همراه از معاونین و مدیران روابط عمومی در جمع خبرنگاران فارس قرار گرفتند و بحث‌های داغ اقتصادی و نظارت‌های ضعیف در بازار استان محور گفت‌وگو قرار گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در ابتدا با تبریک روز خبرنگار به سختی کار و مسیر پر فراز و نشیب این حرفه پرداخت و گفت: خبرنگاری شغلی پر استرس و رسالت سنگینی است که اهالی رسانه باید به نحو احسن آن را انجام دهند و ما انتظار داریم خبرنگاران به نفع مردم غش کنند نه مدیران! چراکه صلاح دنیا و آخرت این است که به نفع مردم قلم زده شود.

* سجادی:از شفاف‌سازی هیچ نگران نیستیم/مطالبات گندمکاران و کلزاکاران گلستان به صفر رسید

سجادی با این تاکید که از شفاف‌سازی هیچ نگران نیستیم این موضوع را مدنظر قرار داد هر زمانی که خبرنگاران اراده کنند برای پاسخگویی و شفاف‌سازی آماده هستیم.

وی در پاسخ به نحوه نظارت بر تغییر مجوز و کاربری نانوایی‌های دولتی به آزادپز چگونه است، برخی مردم و مشتریان در مواجهه با نانوایانی که قبلا دولتی بوده و تبدیل به آزادپز شدند آگاه نیستند، چرا تابلو و یا بنر دولتی و آزاد ندارند، گفت: دستگاه‌های اجرایی آنقدر سرشان شلوغ است که برای تک تک موارد توضیح دارند و اگر اربابان جراید به آنها مراجعه کنند و توضیح بخواهند پاسخ خواهند گرفت.

این مسوول استانی با اشاره به اینکه افزایش نرخ نان با توجه به وزن چانه متفاوت است، افزود: نان دولتی به قیمت هزار تومان و نان آزاد به قیمت 2 هزار تومان به  مشتری عرضه می‌شود.

سجادی با بیان اینکه سال گذشته ۸۲۰ هزار تن گندم خریداری شد و امسال این عدد به ۴۵۰ هزار تن رسید، اظهار کرد: مصرف سرانه آرد استان سالانه ۲۵۰ هزار تن است و امسال ۴۵۰ هزار تن خریداری شد و در تامین آرد هیچ مشکلی وجود ندارد.


خبرنگاران خبرگزاری فارس استان

به گفته وی؛ مطالبات گندمکاران و کلزاکاران استان گلستان به صفر رسیده است و تا پایان فصل حدود ۱۰۰ تن از این محصولات به مرحله برداشت می‌رسد.

طلوعیان: آرزوی صنعتی شدن نان ۲۰ ساله شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز در خصوص صدور مجوز نانوایی در استان گفت: این مسئله پروسه پردردی است که سالیان سال جامعه را اذیت می‌کند، رانت بسیار عمیقی وجود دارد، متاسفانه تغییر شیوه‌نامه‌ها و سیاست‌ها مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده است.

حسین طلوعیان با اشاره به اینکه حدود ۱۵ الی ۲۰ سال موضوع صنعتی شدن پخت نان مطرح شد، توضیح داد: اینکه تولید نان باید صنعتی شود و نانوایی‌ها محل عرضه باشند بارها تیتر رسانه‌ها قرار گرفت اما به مرحله اجرا نرسید، رانت زیادی که در این حوزه وجود دارد مقاومت‌هایی را در حوزه اجرا به وجود آورده است.


حضور حسن پهلوری مدیر صندوق، کارآفرینی امید استان گلستان در دفتر خبرگزاری فارس استان

* بازار تخم‌مرغ در انتظار تعدیل/ نظارت بازار با این تشکیلات نشدنی است!

وی گفت: تعداد مجوز نانوایی در استان گلستان بسیار زیاد است و اینکه واحدهای خبازی اعلام می‌کنند کارمان اقتصادی نیست به دلیل سهمیه محدود است، اگر تعداد نانوایی کم شود فعالیت آنها به عنوان یک واحد اقتصادی بهبود بخشیده خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص گرانی تخم‌مرغ در بازار استان بیان کرد: میزان تولید تخم مرغ ۱۶۰ تن است واحدهای مرغداری متعهد شدند ۵۰ تن از تولید تخم مرغ را به استان بدهند تا قیمت تخم مرغ فروکش کند، تولیدکنندگان از وضعیت بازار راضی نیستند، قیمت مرغ کنترل شده است تخم مرغ نیز در روزهای آینده تعدیل خواهد شد.

طلوعیان درباره هرج و مرج قیمت‌ها و رها شدن بازار از دست بازرسان گفت: اگر قرار باشد همه نظارت‌ها بر اقلام و کالا سایر موضوعات به عهده سازمان صمت باشد با این چارت و تشکیلات شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه تمرکز نظارتی بیشتر روی اقلام اساسی است، افزود: نظارت بر بازار مرغ، تخم مرغ، لاستیک، روغن خوراکی، روغن ماشین، سیمان و ... بیشتر است در همه اکیپ‌های نظارتی به همراه فرماندار صبح دو اکیپ و عصر چهار اکیپ نظارت دارند، تعداد ما محدود است.

طلوعیان بدون ذکر گزارش تخلفات صنفی از سوی مردم گفت: اگر نرخ کالا به نظر مشتری گران است آنها می‌توانند از طریق شماره 124 موضوع را گزارش و یا بصورت حضوری به اداره مراجعه کنند.


حضور مهندس صادقعلی مقدم مدیرکل محترم پدافند غیرعامل استان گلستان در دفتر خبرگزاری فارس استان

 

* فاجعه جانی و مالی در انتظار زیارت/ مدیران غیربومی دلسوز گلستان نبودند

بعد از حضور مهمانان اقتصادی، نوبت به صادقعلی مقدم مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان رسید، مدیری با سابقه که هشدارهای کارشناسی در خصوص وضعیت ساخت و سازها در منطقه زیارت بارها داده است سخنان خود را شروع کرد و اینکه بی‌توجهی به این موضوع در آینده فاجعه جانی و مالی به همراه دارد این مسائل ادامه یافت.

مقدم از وضعیت بغرنج خلیج گرگان، رویکردهای غیرکارشناسی به جزیره آشوراده و چرایی عدم تبدیل این پروژه به دهکده گردشگری، وجود مدیران تصمیم‌گیر غیربومی و عدم دلسوزی آنان نسبت به استان گلستان، خطر ریزگرد و مسائل زیست‌محیطی که گلستان را تهدید می‌کند اشاره کرد که مشروح این مصاحبه به دلیل اهمیت در گزارش مجزا پرداخته خواهد شد.


حضور جناب آقای تجری مدیرکل محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان

*تجری: جشن هزارمین اثر ثبتی گلستان در فهرست ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در دیدار صمیمی با هیئت تحریریه خبرگزاری فارس ضمن خداقوت و تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: تا ابتدای سال ۱۴۰۰ به اندازه تمام سال‌هایی که گذشت ۹۰۰ اثر در استان به ثبت رسید.

احمد تجری با اشاره به اینکه امسال یک هدفگذاری برای ثبت آثار استان تمهید شده است، افزود: طی ۶ ماهه امسال تعداد یکصد اثر از استان ثبت ملی خواهد شد که معادل ۶۰ الی ۷۰ سال گذشته است که پس از ثبت این آثار عدد ثبت شده به یکهزار مورد خواهد رسید که در کشور کم نظیر است.

به گفته وی؛ جشن هزارمین اثر ثبتی استان گلستان را در فهرست ملی شاهد خواهیم بود که برگ زرینی در افتخارات استان به شمار می‌رود.


حضور جناب آقای گوهری راد مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان در دفتر خبرگزاری فارس استان

* گوهری‌راد: پیش‌بینی ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس گلستان در سال ۱۴۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز از مدیران دیگری بود که برای عرض تبریک روز خبرنگار به دفتر خبرگزاری فارس آمد و آرزوی توفیق برای اهالی رسانه داشت و در خصوص آمادگی مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: سه سناریو برای بازگشایی مدارس وجود دارد، سناروی نخست حضوری شدن مراکز آموزشی است.

احسان گوهری‌راد با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی استان شرایط بازگشایی مدارس را به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا وابسته کرده است و افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان و نیروهای دولتی معادل یک دوم همکاران واکسینه شدند، تا پایان هفته عملیات واکسیناسیون به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: سناریوی بعدی در بازگشایی مدارس به صورت نیمه حضوری پیش‌بینی شده است، و اگر وضعیت حاد باشد سناریوی سوم که برگزاری کلاس‌های مجازی است در استان اجرا خواهد شد.

در ادامه دیدارهای صمیمی مدیران با هیئت تحریریه خبرگزاری فارس؛ حسن پهلووری مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان، فرهاد میقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، حجت‌الاسلام یعقوب مهدوی نماینده ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان، قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان استان از جمله مدیرانی بودند که با حضورشان مایه دلگرمی خبرنگاران شدند و عملکردی هم برای مردم استان ارائه دادند، مشروح سخنان آنها در خبرهایی جداگانه به استحضار مخاطبان این خبرگزاری خواهد رسید.


حضور حجت‌الاسلام سلیمانی فرد مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان گلستان

*دریغ از یک کار ماندگار در حوزه رسانه!

روزهای پرترافیک خبری به ایستگاه ۱۷ مرداد رسید، برخی مسوولان ترجیح دادند حضوری به دفاتر رسانه‌های استان گلستان مراجعه و از نزدیک تلاش‌های یکساله نمایندگان افکار عمومی را ارج نهند.

عده‌ای هم پیام‌های تبریک موبایلی و مجازی را چاشنی قدردانی از جامعه رسانه‌ای کردند اما عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان حتی زحمت ارسال یک پیام تبریک به خبرنگاران را به خود نداد تا بار دیگر «دریغ از یک کار ماندگار در حوزه رسانه!» در تاریخ استان ثبت شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول