اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برپایی دسته‌های عزاداری و استقرار 550 موکب در کربلا+عکس و فیلم

همزمان با ماه محرم، دسته‌های زنجیرزنی در حرم امام حسین (ع) به عزاداری می‌پردازند. همچنین به منظور پذیرایی از زائران حسینی، بیش از 550 موکب در کربلا راه‌اندازی شده است.

برپایی دسته‌های عزاداری و استقرار 550 موکب در کربلا+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هزمان با ماه محرم کربلا غرق ماتم شده و از نخستین شب ماه عزاداری امام حسین (ع) بسیاری از مردم عراق در کربلا حضور یافتند.

پذیرایی از زوار حسینی در موکب‌های کربلا

همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران در اطراف حرم در هر لحظه از شبانه روز به زائران خدمت می‌کنند. برخی موکب‌ها صبح‌ها با شربت و نوشیدنی‌های سرد و عصر و شب‌ها با چای عراقی و شیر و برخی دیگر غذای گرم به زوار می‌دهند. 

موکب‌ها و حال و هوای حرم حسینی در محرم

همچنین سفره‌های حضرت زهرا (س) و ام البنین (ع) که در برخی از روزهای هفته پهن می‌شد، در دهه محرم هر روز پذیرای زائران است و بانوان عراقی در گوشه‌ای از حرم نان و پنیر و سبزی به زائران سیدالشهدا (ع) می‌دهند.

برپایی بیش از ۵۵۰ موکب در کربلا همزمان با دهه اول محرم

به گفته مسؤولان عراقی، بیش از ۵۵۰ موکب در شهر کربلا همزمان با دهه اول محرم در این شهر مستقر شده است و خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. همچنین هیأت‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) در گوشه و کنار این شهر با نصب پرچم عزا مراسم سینه‌زنی برگزار می‌کنند. علاوه بر این، دسته‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) از صبح تا حوالی سحرگاه در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) حضور یافته و در غربت شهدای دشت کربلا بر سر و سینه می‌کوبند.

 

دسته عزاداری در کربلا

 ۵۰ موکب سلامت در کربلا مستقر می‌شود

در سمت خیابان باب السدره حرم امام حسین (ع) هم هیأت‌هایی توسط جوانان عراقی راه‌اندازی شده است که به کودکان هدایایی می‌دهد؛ به یکی پرچم سیاه می‌دهند و به دیگری دستبند یا حسین (ع). هر کسی در هر سمتی از حرم سعی دارد تا به زوار حسینی خدمت کرده و در عزاداری شهدای کربلا سهیم شود.

امسال با توجه به شیوع کرونا در عراق، مسؤولان وزارت بهداشت این کشور از راه‌اندازی موکب سلامت در مسیر زائران حسینی و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر دادند. بر همین اساس، از امروز ۵۰ موکب به منظور رعایت نکات بهداشتی در کربلا راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول