اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عزاداری شب اول محرم در حرم‌های سوریه +عکس و فیلم

همزمان با شب اول محرم مراسم عزاداری امام حسین (ع) با حصور زائران و مجاوران و با رعایت نکات بهداشتی در حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) برگزار شد.

عزاداری شب اول محرم در حرم‌های سوریه +عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، فضای حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در سوریه همزمان با آغاز ماه محرم برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) آماده شد؛ به طوری که با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ها با دستورالعمل‌های بهداشتی تدارک دیده شد.

بر همین اساس، شبستان حرم حضرت زینب (س) در سوریه که سیاهپوش شده بود، برای میزبانی از زائران و عزاداران مهیا شد و خادمان این آستان صندلی‌هایی در شبستان و همچنین خیابان زینبیه قرار دادند. مراسم عزاداری امام حسین (ع) بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان حرم عمه سادات برگزار شد و زائران با رعایت فاصله در این محفل حضور یافتند.

در حرم عقیله بنی‌هاشم (س) بیشتر زائران از مردم سوریه بودند. این امر در حالی است که مراسم عزاداری در حرم حضرت رقیه (س) توسط ایرانیان برگزار می‌شود و در این مراسم بیشتر ایرانیان حاضر در سوریه شرکت می‌کنند.

 

عزاداری شب اول محرم در حرم حضرت رقیه با نوای سیدامیر حاج احمدی

بر همین اساس، مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در حرم حضرت رقیه (س) نیز شب گذشته با رعایت فاصله اجتماعی و با سخنرانی حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی خراسانی و نوای سیدامیر حاج احمدی برگزار شد.

سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی خراسانی

پس از سخنرانی و مداحی در حرم ریحانةالحسین، عزاداران حسینی در صفوف منظم سینه زنی کرده و در مصیبت شهدای کربلا و خاندان اهل بیت (ع) به عزاداری پرداختند.

 

سینه زنی در حرم حضرت رقیه (س)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول