اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تبلیغات دروغین انتخاب رشته برای کسب معروفیت/ نظارتی بر مؤسسات انتخاب رشته نیست

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با بیان اینکه نظارتی بر مؤسسات انتخاب رشته نیست، گفت: داوطلبان باید بدانند فردی با رتبه 50، 60 هزار نمی‌تواند در رشته‌های پرمتقاضی پذیرفته شود.

تبلیغات دروغین انتخاب رشته برای کسب معروفیت/ نظارتی بر مؤسسات انتخاب رشته نیست

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره انتخاب رشته‌های گرانقیمت، اظهار کرد: در ایام انتخاب رشته داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه‌ها هستیم؛ در این ایام، برخی افراد با تبلیغ‌هایی با هدف کسب معروفیت، مسائلی را عنوان می‌کنند که به نظرم نه فردی این پول‌ها را می‌دهد و نه فردی این پول‌ها را گرفته است و فقط برای کسب معروفیت این افراد است که این چنین قیمت‌هایی در فضای عمومی در جامعه مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه گزارش‌هایی دریافت کردیم که بعضی از این افراد، خود را متخصص، پزشک و ... معرفی کردند در حالی‌که چنین مدارکی ندارند و یا فارغ‌التحصیل آن دانشگاه‌هایی که گفتند، نبودند.

امرایی با بیان اینکه نظارتی بر پایگاه‌های انتخاب رشته و مؤسسات آموزشی و تخصصی در زمینه انتخاب رشته وجود ندارد، گفت: بعضی از این افراد، زحمات سایر افراد دلسوز جامعه که با منطق، عقلانیت و صداقت به انتخاب رشته داوطلبان کمک می‌کنند را از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: داوطلبان باید بدانند که کسی با رتبه 50، 60 هزار نمی‌تواند در رشته‌های پرمتقاضی پذیرفته شود و با هوشیاری کامل و مراجعه به افراد متخصص باید انتخاب رشته کنند و گرنه علاوه بر هزینه زیاد مالی ، همان شانس کم پذیرش را هم از دست می‌دهند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور افزود: دستگاه‌های امنیتی لازم است به این مسأله ورود کنند و ما شاهد تبلیغات کذایی در جامعه و حتی صدا و سیما نباشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول