اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

از نماینده مجلس تا فرماندار، مسئولانی که شانه خالی می‌کنند/ تیشه به ریشه هندبال دهدشت

وعده مسئولان استانی برای کمک به تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت به نتیجه نرسید تا این تیم در آستانه کناره‌گیری از لیگ برتر قرار داشته باشد.

از نماینده مجلس تا فرماندار، مسئولانی که شانه خالی می‌کنند/ تیشه به ریشه هندبال دهدشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم قرعه‌کشی سی‌و‌ چهارمین دوره لیگ برتر هندبال مردان چندی پیش برگزار و نحوه رقابت‌ها تیم‌ها در فصل پیش‌رو مشخص شد. در پایان مقرر شد سی‌و‌ چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برترهندبال مردان باشگاه های ایران به صورت دوره‌ای (رفت‌و‌برگشت) و متمرکز از دهه سوم مرداد ماه با شرکت 10 تیم در یک گروه آغاز می‌شود که در صورت اضافه شدن تیمی به جمع لیگ برتری‌ها تا آغاز رقابت‌ها، به عنوان تیم یازدهم و دوازدهم در جدول مسابقات قرار می‌گیرد. 

نکته عجیب ماجرا اینجاست که تیم فرازبام خائیز دهدشت که در سه سال اخیر یکی از تیم‌های تاثیرگذار لیگ برتر بود، با وجود حضور در مراسم قرعه‌کشی در آستانه کناره‌گیری از لیگ برتر قرار گرفت. گفته می‌شود وجود برخی مشکلات مالی و عدم توجه مسئولان به تنها تیم بخش خصوصی استان موجب شده تا مسئولان چنین تصمیمی بگیرند.

این اتفاق می‌تواند شوک بزرگی به هندبال دهدشت باشد؛ مسئولان باشگاه فرازبام در سه سال اخیر بسیار تلاش کردند تا این تیم حضور آبرومندی در لیگ برتر داشته باشند، اما امسال شرایط متفاوت است و گویا حمایت چندانی از این تیم صورت نگرفته است.

مجید پارسایی، مدیرعامل فرازبام خائیز دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد احتمال کناره‌گیری تیم فرازبام خائیز دهدشت از لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور اظهار داشت: تیم ما تمام برنامه‌ریزی‌هایش را برای حضور در لیگ برتر انجام داده و در مراسم قرعه‌کشی هم حضور پیدا کرد، اما متاسفانه هیچ حمایتی از ما نمی‌شود. با توجه به شرایطی که داریم و در آستانه لیگ برتر باید اعلام کنم که تصمیم به کناره‌‌گیری از رقابت‌ها گرفته‌ایم. متاسفانه در مدت اخیر هیچ کدام از مسئولان استانی توجهی به ما نکردند. شاید بهتر باشد اعلام کنم که هیچکس ما را نمی‌بیند.

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت خاطر نشان کرد: در اینگونه مسائل و مشکلات، مسئولان استانی باید به داد ما برسند. ما تنها باشگاه خصوصی استان هستیم اما هیچکس صدای ما را نمی‌شنود و توجهی به ما نمی‌کند. ما در رشته هندبال برنامه‌های خیلی خوبی داشتیم و اقدامات مثبت زیادی هم انجام دادیم، اما گویا ورزش، دغدغه مسئولان استانی نیست. تنها باشگاه خصوصی استان در حال نابودی است. تنها دلخوشی مردم به همین تیم لیگ برتری است، اما برای شاد کردن دل مردم هم هیچ مسئولی قدم جلو نمی‌گذارد. واقعیت این است که از استاندار، فرماندار و نماینده مجلس و سایر ارگان‌ها و مسئولان توقعات زیادی داریم، اما متاسفانه هر سال شرایط ما بدتر می‌شود. ما توانستیم در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان قهرمان کشور شویم و این یعنی پتانسیل بالایی در شهر و استان ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: باشگاه فرازبام خائیز دهدشت قدمتی حدود 8 ساله دارد و در 6 سال گذشته پروسه‌ای را در بحث استعدادیابی استارت زد. در این مسیر از ظرفیت چندین مربی از جمله رهبری و سلیمی،سرگی نیکلنکو  که هر دو از مربیان تیم‌های ملی بودند استفاده شد. در نهایت هم این پروسه نتایج قابل قبولی را به همراه داشت که مورد توجه وزارت ورزش هم قرار گرفت. سال گذشته باشگاه در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان قهرمان ایران شد. سه دوره حضور در لیگ برتر؛ حضور داشتیم و به عنوان سومی لیگ برتر هم رسیدیم، اما نمی‌دانم مسئولان منتظر چه اتفاقی هستند تا نگاه بهتر و بیشتری به ما داشته باشند. هیچکس ما را نمی‌بیند و این موضوع بزرگترین ضربه را به اعضای کادر فنی و بازیکنان می‌زند. امیدوارم تا شروع رقابت‌های لیگ برتر آقایان دست به کار شده و فکری به حال ما کنند تا بتوانیم یک بار دیگر از حیثیت و آبروی استان دفاع کنیم.

همچنین حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد کنار‌ه‌گیری تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: خودم شخصاً این تیم را همراهی کردم و به آنها لوح تقدیر دادم و در کنارشان بودم. قبل از شروع مسابقات جلسه‌ای به آنها داشتم و با نفرات تیم صحبت کردم. به همراه مدیر تیم فرازبام به تهران آمدم و با رئیس فدراسیون هم دیدار داشتم. 

وی ادامه داد: آنها مشکلاتی داشتند و من هم به سهم خودم موضوعات را پیگیری کردم. این تیم مربوط به بخش خصوصی است، اما با این حال نزد دکتر نورالله‌زاده رفتم و تا سقف 2 میلیارد تومان از صندوق مهر امید تسهیلات قرض‌الحسنه خرید وسیله نقلیه برای این تیم فراهم کردم. با این حال می‌توان گفت که ما با مسئولان این تیم همکاری نکرده‌ایم؟ ممکن است مسئولان این تیم انتظارات خاصی داشته باشند که باید آنها را مطرح کنند.

استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد خاطرنشان کرد: خدا شاهد است که من تمام اعضای این تیم را دوست دارم و ارتباط خوبی با آنها دارم. در تمام مراحل، قبل و بعد از مسابقات من در کنار آنها بودم و همراهی‌شان کردم. کار استاندار این نیست که برای تیم خصوصی تسهیلات بگیرد، اما من این موضوع را هم دنبال کردم، چون اعتقاد دارم شرایط استانی ما به گونه‌ای است که باید به این موضوعات هم توجه کرد. 

کلانتری با تمجید از عملکرد تیم فرازبام خائیز دهدشت در سال‌های اخیر، تصریح کرد: من هم به این تیم افتخار می‌کنم و کنار اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم هستم. حتماً شرایط تیم فرازبام برایم مهم بوده که چنین اقداماتی برای آنها انجام دادم. من در زندگی‌ام فقط یک قول می‌دهم و آن هم این است که در زندگی‌ام تا جایی که می‌توانم تلاش می‌کنم. این وظیفه من است و وقتی مسئولیتی را پذیرفته‌ایم باید به وظایف خود عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قول می‌دهید این تیم را در لیگ برتر هندبال نگه دارید یا خیر، اظهار داشت: مگر من مدیر یا مربی تیم هستم که قول ماندن این تیم در لیگ برتر را بدهم؟ یقین داشته باشید که تا حد توانم به تیم فرازبام کمک خواهم کرد، چون این کار وظیفه‌ام است. ما تیم‌های ورزشی مختلفی داریم که باید به تمام آنها توجه کنیم. من حتی برای وضعیت جهانفکریان، وزنه‌بردارمان با صالحی‌امیری و رئیس فدراسیون صحبت کردم تا شرایط حضورش در المپیک فراهم شود، اما چون دستش را بدموقع عمل کرده بود این موضوع به سرانجام نرسید.

استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد خاطرنشان کرد: من خودم در جوانی ورزشکار بودم و خاک تشک خورده‌ام و ورزشکاران را به خوبی درک می‌کنم. هر چه بتوانم برای آنها مایه خواهم گذاشت. گاهی ممکن است موضوعات دیگری مطرح شود که در توان من نباشد. ما استان برخورداری نیستیم؛ در کدام استان یک استاندار اینقدر به دنبال یک تیم می‌دود؟ ممکن است من از شما مبلغی را درخواست کنم، اما کل دارایی شما تنها 10درصدِ خواسته من است، با این شرایط شاید نتوانید خواسته مرا تمام و کمال اجابت کنید. حالا هم می‌گویم که هرچه در توانم باشد برای تیم هندبال فرازبام و سایر رشته‌ها به کار خواهم گرفت. وظیفه خودم می‌دانم توقعاتی که در حد توان‌مان است را برآورده کنیم. باید سیاست مسئولان تیم را هم بدانم. بدون اینکه منتی بگذاریم، وظیفه داریم تا به ورزشکاران استانی کمک کنیم. 

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، موضوع کناره‌گیری این تیم از لیگ برتر را از سید حاجی محمد موحد، نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری کرد. موحد از پاسخ دادن به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، طفره رفت و اعلام کرد که در جلسه‌ای حضور دارد و یک جمله هم نمی‌خواهد در این خصوص صحبت کند. همچنین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهرستان یاسوج هم مدعی شد که باید با مسئولان این تیم صحبت کند تا اگر کاری از دستش برآمد برای کمک به این تیم انجام دهد.

به هر حال باید بپذیریم که مسئولان فرازبام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی قدم برداشته‌‌اند و برای ادامه این مسیر و تشویق جوانان به ورزش نیازمند حمایت مسئولان استانی هستند؛ مسئولانی که گویا درگیر مسائل دیگری هستند و ورزش جز دغدغه های آنها به شمار نمی‌رود. اگر اتفاقی برای این تیم رخ دهد و کناره‌گیری آنها از لیگ برتر قطعی شود، بدون شک مسئولان استانی مقصر بوده و باید پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول