اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

موسویان: الویت‌مان به‌روزرسانی است/ امروز تعداد کوبل‌های ایران در آسیا به چهار رسیده است

رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال، گفت: امیدوارم با کمک سایر ارکان فدراسیون بتوانم برنامه‌های خود را در امر داوری و ناظران عملی کنم تا کشورمان در داوری هندبال آسیا همچنان حرف اول را بزند و در جهان نیز مطرح شود.

موسویان: الویت‌مان به‌روزرسانی است/ امروز تعداد کوبل‌های ایران در آسیا به چهار رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا موسویان، رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال برنامه‌های جدید این کمیته را تشریح کرد.

 رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با دکتر پاکدل طی چند نوبت داشتم، این سمت را عهده‌دار شدم و امیدوارم با کمک سایر ارکان فدراسیون بتوانم برنامه‌های خود را در امر داوری و ناظران عملی کنم تا کشورمان در داوری هندبال آسیا همچنان حرف اول را بزند و در جهان نیز مطرح شود.

او با تشریح برنامه‌های جدید این کمیته افزود: اولویت نخست کمیته داوران به‌روزرسانی اطلاعات داوران و ناظران است. حدود یک‌سال و نیم است که قوانین و مقررات تغییر پیدا کرده است و چون مسابقات آسیایی را هم پیش رو داریم، اطلاع از این قوانین ضروری است و در نظر داریم دوره آشنایی با این قوانین برای مربیان تیم‌های ملی در رده‌های مختلف را نیز برگزار کنیم.

موسویان با بیان اینکه توجه کمیته داوران به داوران جوان خواهد بود، ادامه داد: جای خوشبختی است که امروزه تعداد کوبل داوری کشورمان در آسیا به چهار کوبل رسیده و در حال حاضر جزو بهترین‌های آسیا هستیم.

وی تصریح کرد: روند پیشرفت و ترقی داوران هندبال با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی قطع نخواهد شد در این راستا در نظر داریم کارگروهی تحت عنوان کارگروه «آموزش و توسعه داوری» ایجاد کنیم که هشت نفر از نخبگان داوری عضو آن هستند تا با کمک این کارگروه، جوان‌های باانگیزه را در بیشتر نقاط کشور شناسایی کنیم تا بتوانیم مثل همیشه حرف اول را در داوری هندبال آسیا بزنیم.

موسویان در خصوص برگزاری سی و چهارمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور نیز متذکر شد: سمینار داوران و ناظران لیگ برتر باید یک ماه قبل برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه 10 روز تا آغاز مسابقات لیگ برتر زمان داریم.

وی اضافه کرد:  باید بررسی کنیم با توجه به شیوع این بیماری (کرونا) امکان برگزاری حضوری این سمینار وجود دارد یا خیر. اگر این امر میسر نشد، اولین کار کمیته داوران اخذ آزمون مختلف کتبی و تست‌های آمادگی جسمانی و بدنی از داوران یک روز قبل از برگزاری مسابقات لیگ برتر است. امیدوارم داوران و ناظران با بیشترین کیفیت و کمترین اشتباه در لیگ برتر حضور داشته باشند.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول