اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حاج‌علی‌اکبری: تصویرسازی دقیقی از خانواده انجام شود/ فضای مجازی بخشی از زیست جامعه جوان شده است

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دختران می‌توانند نقش‌آفرینی دقیقی در تحکیم خانواده داشته باشند و سهم انجمن اسلامی در این فرایند، تصویرسازی دقیق است.

حاج‌علی‌اکبری: تصویرسازی دقیقی از خانواده انجام شود/ فضای مجازی بخشی از زیست جامعه جوان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پیش از ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان عضو قرارگاه‌های دانش‌آموزی دختر استان سمنان اظهار کرد: اینکه نسل جوان با منابع اصیل هویتی که سعادت هر دو جهان است، آشنا و بهره‌مند شوند، آرزوی ماست و نهج‌البلاغه یکی از آنهاست که باید بیشتر اشتراک‌گذاری شود و نهضتی سراسری برای آن شکل گیرد.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: نکته اساسی فضای مجازی این است که این فضا بخشی از زیست جامعه جوان شده؛ به‌گونه‌ای که فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل و پیشنهادهایی در این رابطه توسط متخصصان امر داده شده است که باید اجرایی شود.

او با بیان اهمیت توجه دانش‌آموزان به بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: بعد مدت‌ها، رئیس‌جمهور ایران از گام دوم یاد کرد و این بیانیه را در دستور کار و برنامه‌هایش قرار داده و امیدواریم اجرایی شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: مسأله توقع و انتظار دختران دانش‌آموز و انقلابی از مدارس یک مطلب فنی و مهم است که متأسفانه درک نمی‌شود؛ باید به دانش‌آموزان روش زندگی و روش بندگی را آموخت؛ سطح فکر و سطح توجه به یک‌سری از مسائل مثل حیا در مدارس نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه ماه ذی‌الحجه روزهای مبارکی دارد، عنوان کرد: یکی از این مناسبت‌ها، روز بیست‌وپنج ذی‌الحجه و نزول سوره «انسان» است. این سوره یکی از سوره‌های زیبای قرآن است و از لحاظ آراستگی و الفاظ می‌توان از آن به عروس قرآن تعبیر کرد.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: یکی از اساتید می‌فرمود یک بار قرآن را بدون ایمان بخوانید تا ایمان بیاورید؛ خواندن قرآن، ایمان را به همراه دارد و خواه‌ناخواه انسان را به حقایق هستی هدایت می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان ویژگی‌های سوره «هل آتی ...» ادامه داد: در این سوره، چند نکته وجود دارد؛ شأن نزول آن درباره اطعام اهل‌بیت پیامبر اسلام (ص) پس از سه روز روزه‌داری است. خداوند متعال در این سوره می‌فرماید «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» یکی از نکاتی که از این سوره و آیات برداشت می‌شود، حکایت از این دارد که خداوند انسان را در حالی می‌پسندد که از خودش منیت را خارج کند. در این حال، انسان یک دستش به‌سوی خداست برای دریافت، یعنی نماز و اطاعت از خدا و یک دستش به‌سوی خلق است برای پرداخت، یعنی زکات و این زمانی است که رشد می‌کند.

وی گفت: یکی از پیام‌های این سوره این است که شاید کسی ۷۰ سال از خدا عمر بگیرد، ولی هنوز در هسته باشد و مزه انسانیت رو نچشیده باشد. وقتی انسان درد مستمندان و... را بچشد، انسانیت در او شکوفا می‌شود؛ چون مزه اتفاقات در نداشتن‌ها چشیده می‌شود، نه در داشتن‌ها.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: وقتی این اطعام در آن شرایط سخت به یتیمان و مسکینان داده شد، این آیه برای یک انسان کامل که از خود درآمده و عاشقانه خلق خدا را دوست دارد و بنده واقعی خداوند متعال است نازل شد.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: این اتفاق دیگر در سوره انسان که مورد اهمیت است؛ اینکه این اتفاق به‌صورت خانوادگی انجام شده است. در این واقعه، سه روز متمادی که اهل‌بیت پیامبر (ص) روزه‌دار بودند، با مراجعه مسکین و یتیم و اسیر مواجه می‌شود و در تمام این سه روز افطار این خانواده آسمانی به رجوع کننده انفاق می‌شود. به همین دلیل که این روز را روز خانواده معرفی کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: وقتی می‌گوییم خانواده، یعنی مسأله ازدواج که خانواده با آن شکل می‌گیرد و با توجه به عنصر اساسی در نظر خداوند، کدخدای خانه، خانم‌ها هستند. ریاست باطنی و حقیقی در خانه با زنان است.

حاج‌علی‌اکبری گفت: اسلام از قرن‌ها پیش اعلام کرد بهترین نعمت در خانواده دختران هستند و شناختن نقش دختر در خانواده در نسبت با پدر، مادر، خواهر و برادر بسیار مهم است. باید بدانیم که چه سهمی امروز در تحکیم خانواده، تقویت ارتباط پدر و مادر و... داریم؟

او افزود: دختران می‌توانند نقش‌آفرینی دقیقی در تحکیم خانواده داشته باشند؛ چون کانون عواطف هستند و در شورانگیزی خانواده تأثیر بسزایی دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: سهم انجمن اسلامی در این فرایند، تصویرسازی دقیق است؛ چون با هجوم فرهنگی دشمنان این تصاویر به‌شدت مخدوش شده است.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: تصاویر راجع به نقش همسری، مادری و... به‌شدت مخدوش است. دشمن در این اواخر و در فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر در حال ساخت و پردازش تصویری مخدوش از این نقش‌هاست؛ پس انجمن‌های اسلامی باید رسالتشان را در این موارد انجام دهند.

او ادامه داد: به‌گونه‌ای باید این موارد تعریف شوند که حتی ملی و بین‌المللی شوند. باید عنصر حیا و عفت که دختران و پسران در آن دخیل هستند، احیا بشود و سهم دختران در این زمینه بیشتر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: شیطان، حیازدایی و عفت‌زدایی در دستور کارش است؛ چون جامعه‌ای بدون خانواده به سعادت نمی‌رسد و خوشبخت نخواهد بود.

حاج‌علی‌اکبری گفت: به فرموده امام خامنه‌ای، گناه کبیره غرب متلاشی کردن خانواده است؛ یکی از همان غربی‌ها، کتابی به نام جنگ علیه خانواده نوشته است که حاصل این گناه، بدبختی‌های زیادی را برای انسان و بشر به دنبال دارد.

وی گفت: این بشر که می‌تواند به آسمان‌ها دست بیندازد و به‌کرات دیگر برود و به دانش‌های جدید دست پیدا کند، هیچ‌وقت بدون خانواده احساس خوشبختی و سعادت نمی‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: امروز می‌بینیم در جامعه غرب که ارزش‌ها فراموش شده است، کسی احساس خوشبختی ندارد و خودشان هم نمی‌دانند دلیل آن چیست و می‌بینیم چگونه با کاهش منزلت زن و کاهش جایگاه دختر پرچم مبارزه با خانواده را دست گرفتند.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: فعالیت‌ها در انجمن اسلامی باید مبتنی بر خانواده باشد و اگر ارتباط خوبی با خانواده داشته باشید، این مسأله نیز حل می‌شود. حضور مادرها در برنامه‌ها و در کنار فعالیت‌ها خیلی پیش برنده و کمک‌کننده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول