اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جریمه ۲۵۸ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت ۲۵۸ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال جریمه شدند.

جریمه ۲۵۸ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی

حسین حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در گشت سیار تعزیرات حکومتی استان ۱۶۲ اکیپ فعالیت داشته است.

وی بیان داشت» در این مدت ۶۷۲ مورد بازرسی توسط این گشت‌ها از واحدهای صنفی صورت گرفته است که ۱۰۵ واحد صنفی دارای تخلف بوده و به ۲۵۷ واحد تذکر داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی ۴ ماهه امسال در بخش کالا و خدمات که یکی از ۳ بخش فعالیت این سازمان بوده در سطح استان ۹۸۵ پرونده وارد و ۹۷۷ پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: میزان محکومیت ریالی این تعداد پرونده ۵۴ میلیارد و ۸ میلیون و ۶۵۸ هزار ریال و درصد پرونده‌های وارده به مختومه در این بخش ۹۹.۲ درصد بوده است.

حسن‌پور با اشاره به میزان پرونده‌های تخلف تشکیل شده در بخش قاچاق کالا و ارز توسط تعزیرات حکومتی استان در ۴ ماه امسال به میزان یک هزار و ۱۰۰ مورد، گفت: همچنین در طی این مدت در این بخش تعداد پرونده‌های مختومه یک هزار و ۹۹ مورد و میزان محکومیت ریالی این پرونده‌ها ۲۰۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۸۰ هزار ریال و درصد پرونده‌های وارده به مختومه ۹۹.۹ درصد بوده است.

وی یکی دیگر از بخش‌های فعالیت تعزیرات حکومتی را بازرسی تخلفات در بخش بهداشت، دارو و درمان دانست و یادآور شد: در ۴ ماهه امسال تعداد ۳۵۵ پرونده در این بخش به تعزیرات حکومتی وارد و تعداد ۳۵۰ پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته که میزان محکومیت ریالی این پرونده‌ها ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون و ۴۵۶ هزار ریال و درصد پرونده‌های وارده به مختومه در این بخش ۹۸.۶ درصد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مطرح کرد: بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات در ۴ ماهه امسال به ترتیب عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عرضه خارج از شبکه بوده است.

حسن‌پور گفت: همچنین طی این مدت در بخش بهداشت، دارو و درمان بیشترین میزان تخلفات به ترتیب شامل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی، عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز و پروانه ساخت و به‌کارگیری افراد فاقد صلاحیت در مؤسسات و در بخش قاچاق کالا و ارز به ترتیب شامل ورود و خروج کالا از مسیرهای غیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی، حمل کالای قاچاق، نگهداری کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول