اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جریمه ۲۰ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ ‌عدم درج قیمت؛ در صدر تخلفات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از تشکیل یک هزار و ۷۱۴ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: متخلفان محکوم به پرداخت ۲۰ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان جریمه شدند.

جریمه ۲۰  میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ ‌عدم درج قیمت؛ در صدر تخلفات

حسین حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی سه ماهه امسال ۶۹۶ پرونده در بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد ۷۰۹ پرونده مختومه و بالغ بر ۳ میلیارد و ۹۹ میلیون تومان جریمه برای محکومین صادر شده است.

وی بیان داشت: در بخش قاچاق کالا و ارز ۷۷۵ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد تاکنون ۷۹۸ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از تشکیل ۲۴۳ پرونده در بخش بهداشت و درمان طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۴۹ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۶۰ میلیون و  ۷۷۰ هزار تومان جریمه محکوم شدند.

حسن‌پور از تشکیل یک هزار و ۷۱۴ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۵۶ پرونده مختومه شده و متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت ۲۰ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان جریمه شدند.

وی عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور خرید را از مهم‌ترین تخلفات بخش کالا و خدمات عنوان و مطرح کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، رعایت نکردن مقررات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در محل فعالیت را بیشترین تخلفات در بخش دارو و درمان ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ورود و خروج کالا از مسیر غیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی و نگهداری، خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی بیشترین تخلفات بخش قاچاق کالا و ارز بوده است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان ۲۱ تا ۴۲ روز، قاچاق کالا و ارز ۲۳ تا ۴۹ روز و بهداشت، دارو و درمان ۱۲ تا ۲۶ روز بوده است.

وی با اشاره به بیشترین تخلفات ثبت‌شده در بخش قاچاق کالا طی 3 ماهه نخست امسال، گفت: سوخت (نفت سفید و نفت گاز)، البسه، احشام، دخانیات و مواد غذایی بیشترین فراوانی تخلفات وارده قاچاق کالا را در سه ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول