اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آیت‌الله «عبادی»: تشخیص حق از باطل برای بشر سخت شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه بشر در جایی گرفتار است که نمی‌تواند حق و باطل را از هم تشخیص بدهد و حق پایمال و این همه مفاسد آخرالزمانی از دست، زبان، قلم و رفتار ما شکل گرفته است.

آیت‌الله «عبادی»: تشخیص حق از باطل برای بشر سخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در مراسم گرامیداشت رویداد عظیم مباهله، اظهار داشت: شرف انسان به عقل و اختیار وابسته است و با این میزان همه حق و باطل قابل سنجش خواهد بود و عالم می‌داند و جاهل می‌تواند که بداند و اگر غیر از این بود حجتی وجود نمی‌داشت.

وی بیان داشت: براساس آیات قرآن کریم اختلاف‌ها به خاطر انگیزه‌های واهی شکل گرفته و بدترین خلق خدا کسانی هستند که لایعقلون هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مشکلات ما به نفسانیات ما بر می‌گردد و ابهامی وجود ندارد تبیین کرد: کسانی که عالم هستند با استفاده از تزکیه نفس و عقل خود می‌توانند این تردیدها و ابهامات را برطرف کنند و عالم کاملا می‌تواند مبانی را در مقیاسی تنظیم کند که دچار تناقض‌گویی نشود.

عبادی عنوان کرد: علت وجود آمدن تناقض‌ها عدم فرصت دادن به عقل است و منظور از تناقض عقلی این است که هم آیه مبارکه مباهله را قبول داشته باشند و هم با امیرالمومنین علی(ع) و فرزندان بزرگوارش بجنگند و دشمنانشان را پیروی کنند.

وی مطرح کرد: متأسفانه برخی افراد از ترامپ و بایدن حمایت می‌کنند و اسم آن را شریعت می‌گذارند و اینگونه حق را پایمال می‌کنند و به جای این که راه حق را پیش بگیریم به دنبال شرارت، قتل و نفس، غارت و ویرانی می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مشکل بشر تشخیص نیست بلکه طغیان و سرکشی کردن است، گفت: متأسفانه بشر در جایی گرفتار است که نمی‌تواند حق و باطل را از هم تشخیص بدهد و حق پایمال و این همه مفاسد آخرالزمانی از دست، زبان، قلم و رفتار ما شکل گرفته است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول