اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با هدف شناسایی استعدادهای هنری

دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین، با همکاری امام محلات مساجد اقدام به شناسائی و ثبت گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد کرده است.

فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با هدف شناسایی استعدادهای هنری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید قاسم قوامی، مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌منظور استعدادیابی، شناسایی، کشف و جذب نمایشگران مسجدی صورت گرفته است.

وی به پرورش استعدادهای درخشان در قالب برگزاری دوره‌‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: آشنایی با مبانی هنر نمایش، نمایش‌نامه ‌نویسی، کارگردانی و بازیگری از جمله موضوعاتی است که در کارگاه‌های آموزشی به آن خواهیم پرداخت و پس از پایان آموزش‌های لازم، گروه‌ها شناسائی شده و ثبت می‌شوند.

قوامی ادامه داد: پس از شناسایی و ثبت گروه‌ها، مجموعه نمایش‌نامه‌های 6 جلدی تئاتر بچه‌های مسجد و دیگر متون نمایشی، در اختیار گروه‌ها قرار گرفته و تولید آثار نمایشی در مساجد آغاز می‌گردد. در ادامه نیز نمایش‌های تولیدی توسط کارشناسان واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان، بازبینی و ارزیابی شده و گروه‌ها از راهنمائی، کمک و مشاورهٔ کارشناسان نمایش بهره‌مند می‌شوند.

مسؤول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین معرفی گروه‌های برتر برای شرکت در رویدادهای نمایشی را از دیگر ویژگی‌های این فراخوان عنوان کرده و اظهار کرد: گروه‌های نمایشی برتر پس از گذراندن مراحل آموزشی و دریافت امتیازات لازم، با پشتیبانی مالی که توسط حوزه هنری قزوین صورت می‌گیرد در قالب همایش استانی در مساجد استان اجرای نمایش خواهند داشت و نمایش‌های برتر در همایش‌ها و جشنواره‌های استانی از جمله جشنوارهٔ استانی تئارستان، همایش استانی تئاتر آپارتمانی، همایش استانی تئاتر کارگران، همایش استانی تئاتر روستا و جشنوارهٔ استانی تئاتر محله حضور خواهند داشت.

قوامی به مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد پرداخت و گفت: تعداد اجرا، تعداد مخاطب، نحوهٔ تبلیغ و اطلاع‌رسانی، چگونگی ارتباط با مخاطب، موضوع و مضمون مرتبط با نمازگزار، تناسب نمایش با محیط مسجد، ابتکار و خلاقیت در استفاده از فضا و امکانات موجود در مسجد از جمله مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد است.

وی طرح معضلات و مشکلات محله با استناد به آموزه‌های دینی، معرفتی و سخنان و رفتار و اعمال پیامبر رأفت و ائمهٔ اطهار علیهم‌السلام را از موضوعات اصلی و اولویت‌دار نمایش‌های مسجدی عنوان کرده و تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به نشانی https://artqazvin.ir/ و تکمیل فرم مربوطه در این فراخوان شرکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول