اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جشنوارهٔ طنز تئارستان به ایستگاه آخر رسید/ نمایش در قزوین هنری ریشه‌دار است

نخستین جشنوارهٔ استانی طنز تئارستان با معرفی برگزیدگان این جشنواره در محوطهٔ باز بیمارستان رازی به کار خود پایان داد، محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین در این مراسم نمایش‌های خیابانی را از جمله هنرهای کارآمد در حوزه‌های مختلف جامعه دانست و گفت: نمایش در قزوین سبقه 100 ساله دارد و به‌عنوان هنر با ریشه در قزوین مورد توجه است.

جشنوارهٔ طنز تئارستان به ایستگاه آخر رسید/ نمایش در قزوین هنری ریشه‌دار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم اختتامیهٔ جشنوارهٔ طنز تئارستان با حضور محمدرضا امامقلی-رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین، مریم بیدخام-مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، فاطمه محمدبیگی-مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان قزوین و جمعی از هنرمندان تئاتر نمایشی استان قزوین در محوطهٔ باز بیمارستان رازی برگزار شد.

محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین در این مراسم نمایش‌های خیابانی را از جمله هنرهای کارآمد در حوزه‌های مختلف جامعه دانست و گفت: نمایش در قزوین سبقه 100 ساله دارد و به‌عنوان هنر با ریشه در قزوین مورد توجه است.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی ما در حوزه هنری، محیط قراردادی نمایش می‌تواند تغییر کند و به میان مخاطب اصلی آن یعنی مردم برود، بازیگران هنرهای نمایشی مانند تئاتر خیابانی، بسیار عاشقانه هنر خود را به نمایش می‌گذارند که همین امر موجب می‌شود مخاطب با مشاهده نمایش، فحوای آن را به‌خوبی درک کند و این می‌تواند در انتقال پیام آن نمایش بسیار مهم و کارآمد باشد.

امامقلی ادامه داد: وقتی درصدد بهبود رفتارهای اجتماعی و یا فرهنگ‌سازی در رابطه با رفع دغدغه‌ای هستیم، هنرهای نمایشی با ویژگی‌های ذکر شده می‌توانند تأثیرگذار باشند، لذا تقویت هنرهای نمایشی یکی از موضوعاتی است که ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

 

در ادامهٔ این مراسم نیز کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در یک پیام ویدئویی، عملکرد حوزه هنری استان قزوین را در 4 ماه اخیر تحسین‌برانگیز خواند و گفت: حوزه هنری قزوین در این مدت کوتاه، فعالیت‌های جهادی و عملکرد چشمگیری داشته است و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

وی جشنوارهٔ طنز تئارستان را یکی از رویدادهای نمایشی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: به گروه‌های نمایشی این جشنواره باید خداقوت گفت، به این دلیل که اجرای نمایش در محل‌های خطرناکی مانند بیمارستان‌های درگیر با بیماری کرونا، جهاد محسوب می‌شود، در واقع گروه‌های نمایشی مانند کادر درمان و پرستاران در مسیر مبارزه با کرونا جهاد گونه رفتار کرده‌اند و این‌که توانستند لحظاتی مدافعان سلامت را خوشحال کرده و به آن‌ها انرژی مثبت دهند، قابل تقدیر است.

در ادامهٔ این مراسم نیز محمدصادق بابایی، مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قروین نیز در پیام ویدئویی به اهمیت و ارزش بالای این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنوارهٔ طنز تئارستان در جهت ایجاد انگیزهٔ کادر درمان و پرستاران بسیار مفید بود، پرستاران با مشاهدهٔ نمایش‌های هنرمندانه‌ای که در مجموعهٔ بیمارستان رازی اجرا شد، بسیار خرسند شدند و انگیزهٔ مضاعف پیدا کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره ایجاد حس آرامش و کاهش اضطراب در بین بیماران و پرستاران بود، بدون شک در این شرایط بحرانی که جهان را فرار گرفته کاهش اضطراب و ایجاد آرامش در بین بیماران و کادر درمان بسیار با اهمیت است که به‌وسیلهٔ اجرای این نمایش‌ها بخشی از آن تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این مراسم برگزیدگان نمایش تئاتر خیابانی اعلام شدند و لوح تقدیر جشنواره به نمایندگی از گروه‌ها به کارگردان‌های آثار نمایشی اهدا شد. برگزیدگان این جشنواره به ترتیب ذیر می‌باشند: نمایش بچه مرشد دکتر می‌شود به کارگردانی حامد اسماعیلی، نمایش به خانه برمی‌گردیم به کارگردانی صادق محمدی، نمایش غلط کردم سفر کردم به کارگردانی امیر رجب پور، نمایش کرونا 1400 به کارگردانی محمودرضا آقاسی، نمایش وصال به کارگردانی فائزه کاظم‌پور، نمایش فاصلهٔ اجتماعی به کارگردانی محمدمهدی شهرتی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول