اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همانند فرمانده جنگ تنها بدون امکانات است

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: من در این شرایط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان را همانند فرمانده جنگی می‌بینم که پشت خاکریز بدون مهمات و امکانات قرار دارد و می‌بیند یکی یکی نیروها و مردمش در حال از بین رفتن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همانند فرمانده جنگ تنها بدون امکانات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدموسی حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان اظهار کرد: من در این شرایط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان را همانند فرمانده جنگی می‌بینم که پشت خاکریز بدون مهمات و امکانات قرار دارد و می‌بیند یکی یکی نیروها و مردمش در حال از بین رفتن هستند.

* چرا دانشگاه علوم پزشکی الان باید تنها باشد، از دست دادن یک نفر هم بسیار زیاد است

وی ادامه داد: چرا دانشگاه علوم پزشکی الان باید تنها باشد، از دست دادن یک نفر هم بسیار زیاد است و در طول این مدت ما مردم عادی، نخبگان و نیروهای انسانی را از دست دادیم که هر کدام از آنها برای کشور سرمایه هستند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به موضوع کمبود سرم در استان، تصریح کرد: شبکه مویرگی اطلاعات ما در شهرستان‌ها فعال هستند و متاسفانه این موضوع مردم را به شدت با مشکل روبرو کرده و آنها ناراضی هستند.

*  اینکه بیمار برای تامین یک عدد سرم تمام داروخانه‌های شهر را جست‌وجو می‌کند که آیا یک سرم پیدا کند یا نه، اصلا زیبنده نیست

حسینی گفت: اینکه بیمار برای تامین یک عدد سرم تمام داروخانه‌های شهر را جست‌وجو می‌کند که آیا یک سرم پیدا کند یا نه و در نهایت در صورت پیدا کردن یک سرم از داروخانه با نارضایتی خارج می‌شود اصلا زیبنده نیست.

وی اضافه کرد: تشدید نظارت‌ها باید بیشتر شود و اینکه تمرکز محدودیت فعالیت‌ها را بر بازار بگذاریم و از دیگر مسائل غافل شویم هم پسندیده نیست و باید فکری عاجل برای شرایط فعلی کرد.

* بارها اعلام کردیم باز هم اعلام می‌کنیم، تمام امکانات سپاه گلستان برای کمک به مردم و دانشگاه علوم پزشکی گلستان آماده است

حسینی بیان کرد: بارها اعلام کردیم باز هم اعلام می‌کنیم، تمام امکانات سپاه گلستان برای کمک به مردم و دانشگاه علوم پزشکی گلستان آماده است و می‌توانیم تمام ظرفیت‌های ممکن را در اختیار بگذاریم.

براساس این گزارش، طی ۴۸ ساعت گذشته در استان گلستان ۵۰ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تمام بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های استان پر شده و دیگر توان پذیرش ندارند.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال خالی کردن دیگر بخش‌های بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونا است و در بسیاری از بیمارستان‌ها، بیماران در راهروها بستری شده و منتظر خالی شدن تخت هستند.

در حال حاضر یک هزار و ۷۳۶ بیمار در بیمارستان بستری هستند که ۱۸۱ نفر در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری هستند که ۶۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

۱۴ هزار نفر کادر درمان در استان مشغول خدمت‌رسانی بوده که ۷ هزار نفر آنها در بیمارستان‌ها مشغول و ۳ هزار نفر هم در عملیات واکسیناسیون مشغول به فعالیت هستند و در جلسه روز شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا گلستان اعلام شد ۱۵۰ پرستار در حال حاضر با وجود تزریق هر دو دوز واکسن کرونا دوباره به این ویروس مبتلا شدند.

براساس این گزارش، جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است که تاکنون ۲۲۷ هزار نفر در استان واکسن دریافت کردند.
روز گذشته ۱۴ هزار واکسن در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول