اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی/ پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها با اینترنت 3G

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی خبر داد و گفت: امروز ۱۰۰ درصد شهرها و جمعیت شهری کشور زیرپوشش اینترنت 3G و پهن باند هستند.

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی/ پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها با اینترنت 3G

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجواد آذری‌جهرمی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات (اقتصاد دیجیتال) استان سمنان که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیار خرسندم که به‌صورت ویدئوکنفرانسی به دلیل شیوع بیماری کرونا، بین مردم استان سمنان هستم؛ علی‌رغم اینکه علاقه داشتم به‌صورت حضوری در این مراسم شرکت کنم.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای سال ۹۹، ۲۳۴ میلیارد تومان برای پوشش همگانی جاده‌ای نسل ۳ و ۴ اینترنت در مسیر حرم تا حرم، ارتقا و بهبود فیبر نوری، ارتباطات مسیر ریلی، پوشش روستایی، شهرک‌های صنعتی و توسعه اشتغال سرمایه‌گذاری شد که بسیار قابل‌توجه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز سومین مرکز از زنجیره پارک‌های اقتصاد دیجیتال کشور، در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود که قطعاً در رشد اقتصاد دیجیتال بسیار مؤثر خواهد بود که امیدواریم یادگاری خوبی از دولت تدبیر و امید برای مردم این استان باشد.

آذری‌جهرمی بیان کرد: من در استان سمنان احساس مجری بودن برای اجرای طرح‌ها نداشتم و مسؤولان استان به‌خوبی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های این وزاتخانه پای کار بودند که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: از حمایت‌های معنوی و همه‌جانبه آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صمیمانه تقدیر می‌کنم امیدوارم همواره صحیح و سلامت باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان، یک حلقه از زنجیره پارک‌های اقتصادی دیجیتال در کشور است، اضافه کرد: ما در کشور هدف‌گذاری کردیم تا سهم اقتصاد دیجیتال را در تولید ناخالص داخلی افزایش داده و تقویت کنیم.

آذری‌جهرمی بیان کرد: ما به بخش خصوصی و جوانان کشور اطمینان خاطر دادیم که پای کار بوده و حامی شما در راه‌اندازی کسب و کارهای جدید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز ۱۰۰ درصد شهرها و جمعیت شهری کشور زیرپوشش اینترنت 3G و پهن باند هستند، عنوان کرد: ۳۳ درصد از مردم کشور در روستاها زندگی می‌کنند که ۹۸ و نیم درصد آنها به اینترنت و پهن باند دسترسی دارند که می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد بازار کسب و کار دیجیتال باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز پهنای باند شبکه هسته اطلاعات کشور به ۲۱ هزار گیگ افزایش یافته است، افزود: ما توانستیم از ۱.۷ درصد سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی در سال ۱۳۹۲، به ۶.۴ درصد سهم در تولید ناخالص داخلی در سال ۱۳۹۹ برسیم که پیش‌بینی داریم در سال ۱۴۰۰ به بیش از هفت درصد خواهیم رسید که این موفقیت‌ها توسط جوانان شکل گرفت.

آذری‌جهرمی ادامه داد: توانمندسازی از دیگر وظایف ما در وزارتخانه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که در قالب طرح نوآفرین با راه‌اندازی ۱۰ هزار شرکت در این فضا در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه وظیفه توانمندسازی شرکت‌های توانمند و فعال در حوزه‌های فناوری اطلاعات و طرح نوآفرین را در پارک‌های اقتصاد دیجیتال موردحمایت قرار دادیم.

پارک اقتصاد دیجیتال سبب رونق کسب‌وکار می‌شود

رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: هیچ استانی پیگیری و جدیت استاندار و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان را در زمینه راه‌اندازی این پارک اقتصاد دیجیتال نداشت که جای تقدیر دارد.

محمدجعفر صدیق‌ دامغانی‌زاده افزود: محدودیت‌های فراوانی ازجمله مباحث اعتباری در زمینه راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان وجود داشت که با حمایت‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته، امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

وی با بیان اینکه پارک اقتصاد دیجیتال به‌عنوان یادگار استاندار سمنان در این استان خواهد بود و در دولت آتی نیز توسعه خواهد یافت، ادامه داد: دو شرکت صاحب‌نام در بخش تولید محتوا در حال حاضر در پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان مستقر هستند.

رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور با بیان اینکه کار ما از آموزش‌های مهارتی با جهت‌گیری ایجاد کسب‌وکار در این مرکز آغاز خواهد شد و در این دوره‌ها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: زنجیره‌ای از تولید کسب و کار با راه‌اندازی این پارک در استان سمنان شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول