اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شمارش معکوس برای افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان از شمارش معکوس برای افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال این استان خبر داد.

شمارش معکوس برای افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌برداری از دانش فناوری اطلاعات با هدف افزایش ارزش‌افزوده، مبنای اصلی اقتصاد دیجیتال است که می‌توان با حذف موانع و تسهیل در روند ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و استفاده از دانش بومی نخبگان، سهم این دانش ثروت‌ساز را در کشور به میزان فراوانی افزایش داد.

وی افزود: ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال یکی از بهترین شیوه‌های توسعه این مدل اقتصادی در کشور است که در استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه، از سال ۱۳۹۸ تلاش شده تا با رایزنی‌های متعدد در راستای ایجاد این پارک، استان از مزایای ارزشمند آن بهره‌مند شود که در این مسیر، نقش حمایتی استاندار سمنان و نیز نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بسیار قابل‌تقدیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان ادامه داد: بی‌تردید تأسیس و راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در این استان که با حمایت و مساعدت آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شد، گامی مؤثر در راستای توسعه پایدار و رونق کسب‌وکارهای حوزه ICT است و می‌تواند موجب سهم‌آوری بیشتر برای شرکت‌های فعال در این حوزه در استان سمنان شود.

منصوری بیان کرد: واضح و مشهود است که ایجاد این‌گونه مراکز بنا به هویت ذاتی و ماهیتی که دارند، علاوه بر رفع مشکل اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال پرورش‌یافته در پارک‌های علم و فناوری استان در بحث بازار و فروش محتوا، با تشویق شرکت‌های بزرگ برای ورود به زیست‌بوم استارت‌آپی و ایجاد مراکز شتاب‌دهی، زمینه شکوفایی استعداد جوانان این مرز و بوم را نیز فراهم خواهد ساخت.

وی گفت: می‌توان امیدوار بود که با ایجاد نخستین پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان، علاوه بر مهارت‌افزایی عمومی و نیز ارتقای دانش تخصصی فعالان این حوزه و تعیین صلاحیت حرفه‌ای آنان، نیروی انسانی توانمند و خلاق با کسب آموزش‌های لازم به تولید محتوا در حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال و نیز محتوای فرهنگی سالم و غنی برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان ادامه داد: همزمان با ایجاد این مرکز دیجیتال و فرهنگی استان و به‌منظور پیش‌بینی لازم برای تداوم فعالیت پارک در آینده، رایزنی‌های لازم با شرکت‌های شتاب‌دهنده و کارآمد فرهنگی کشور به‌عنوان مجموعه‌های پشتیبان و ضامن در راستای تأمین بازار محصولات تولیدی فرهنگی، به‌صورت همزمان انجام شد.

منصوری اضافه کرد: تلاش خواهد شد تا با استقرار این شتاب‌دهنده‌ها، بتوان نسبت به خریداری محتوای تولیدشده و در نهایت استقلال و استقرار کامل شرکت‌های نوپا، ضمانت‌های لازم را ارائه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته از ماه‌های قبل تاکنون تجهیزات موردنیاز این مرکز تا حدی به استان سمنان انتقال یافته است و تا پایان هفته این تجهیزات خریداری‌شده جانمایی می‌شوند و استقرار می‌یابند.

وی افزود: امروز پس از گذشت دو سال از روزی که پا در مسیر ایجاد این پارک گذاشتیم، با دغدغه‌مندی و پیگیری مدیران ارشد استان و همکاران دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای اداری و آموزشی در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای تأمین مکان و برنامه‌ریزی آموزشی با حمایت مرکز پارک اقتصاد دیجیتال کشور، تجهیز و تکمیل و به پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان تبدیل شد.

منصوی ادامه داد: پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان با توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه ICT، با سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به‌عنوان مشوق‌های این پارک در نظر گرفته شده است، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان خاطرنشان کرد: خبر خوش برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در استان این است که این‌گونه مراکز می‌توانند با شرکت در فراخوان پارک اقتصاد دیجیتال استان و استقرار در این مجموعه، از امکانات و تجهیزات تعبیه‌شده در آن بهره‌مند شده و بیش از پیش به رشد و توسعه استان سمنان کمک کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول