اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان بهره‌برداری شد

پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین بهره‌برداری از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات (اقتصاد دیجیتال) استان سمنان عصر امروز با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

استاندار سمنان در این مراسم با بیان اینکه پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان فرصت بسیار ارزنده برای ایجاد کسب و کارهای نو برای جوانان است، گفت: ما امروز وضع مناسبی در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات داریم؛ به‌نوعی که فعالیت بیش از ۶۰ درصد استارت‌آپ‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دوره حضور آذری‌جهرمی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری و تعامل همگانی شکل گرفته است.

علیرضا آشناگر افزود: همچنین احداث دو کارخانه نوآوری با حضور ستاری معاون رئیس‌جمهور در استان سمنان وعده داده شد که امور و اقدامات اجرایی آن برای راه‌اندازی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: صیانت جدی از جوانان و نیروهای کار در زمان تصدی آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تعریف و رویکرد جدیدی از کسب و کار برای تأسیس و توسعه پارک‌های علم و فناوری شکل گرفت.

استاندار سمنان تأکید کرد: ما امروز از انتقال داده، در فضای کسب و کار و نظام آموزشی به سمتی حرکت کردیم که با وجود انتقال داده، هدایت‌گری و رصد نیز بر بستر فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد تا امور به موفقیت نهایی منجر شود.

آشناگر با بیان این مهم که بخش عمده‌ای از کسب و کارهای نو امروز در کشور بر بستر حوزه ict ایجاد شده که بسیار ارزشمند است و به‌نوعی امید را بین جوانان تقویت کرد، گفت: از وفای به عهد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان تقدیر و تشکر دارم.

پارک اقتصاد دیجیتال پیشگاه توسعه سمنان خواهد بود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان، مرکزی ویژه، به‌روز و پیشگام در توسعه در این استان خواهد بود.

فاطمه منصوری ادامه داد: پارک اقتصاد دیجیتال مرکزی ارزشمند است که از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات و با چاشنی توانمندسازی منابع انسانی شکل گرفته است و این استعدادها و سرمایه‌ها را برای بازار کسب و کار آماده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان تقویت خواهد شد، افزود: امید می‌رود با ارتباط دوسویه و تعامل بخش‌های مهارت‌آموزی، دانش، فناوری اطلاعات، صنعت و دانشگاه، بتوانیم این مرکز را به قطب تولید فناوری در حوزه ict در کشور تبدیل کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان اظهار کرد: تلاش‌های بسیار زیاد و هماهنگی‌های ارزشمندی در سطح شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجموعه وزارتخانه، حمایت‌های بی‌دریغ استاندار سمنان، پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های سمنان مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و همچنین بین مجموعه‌های دستگاه‌های اجرایی استان شکل گرفت که امروز می‌توان گفت، افتتاح این پارک اقتصاد دیجیتال، در واقع نمود هماهنگی و تعامل بسیار ارزنده است.

تقویت حوزه دانش‌بنیان در سمنان 

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان،‌ مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به رونق اقتصاد دانش‌بنیان و وجود مدیران موفق و توانمند در کشور که حوزه فناوری اطلاعات را متحول کردند، باعث شد تا از اوایل حضورم در مجلس شورای اسلامی این مهم را در دستور کار خود قرار دهم.

عباس گلرو با بیان اینکه امروز توسعه بدون نبوغ و دانش هیچ فایده و تأثیرگذاری نخواهد داشت، اضافه کرد: تلاش کردم تا با تمام توان، حوزه دانش‌بنیان را در سمنان تقویت کنم.

وی افزود: سمنان در حوزه ذی‌ربط وزارتخانه فناوری اطلاعات و ارتباطات عقب‌ماندگی زیادی داشت که تلاش کردیم جایگاه سمنان را در بخش دانش‌بنیان تقویت کنیم و در این مسیر از عنایات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر می‌کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان،‌ مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کارخانه نوآوری نیز که از زحمات استاندار سمنان است، دیگر اقدام در این حوزه محسوب می‌شود که در آینده در سمنان افتتاح خواهد شد.

گلرو خاطرنشان کرد: از وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات که حمایت بی‌دریغ از این مرکز داشت و به وعده خود برای راه‌اندازی این مرکز عمل کرد، تقدیر و تشکر دارم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول