اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد برای رشد سرانه فضای مطالعه

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان استفاده از ظرفیت مهم سازمان برای رشد سرانه فضای مطالعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: وجود دو کتابخانه سیار و امام علی(ع) لیجارکی حسن رود در محدوده منطقه آزاد انزلی و فعالیت های مستمر این دو مجموعه از نظر رتبه استانی مناسبی برخوردار است.

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد برای رشد سرانه فضای مطالعه

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، پریسا کرمی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی، آن را نشان دهنده توجه به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: همکاری‌های خوب، سازنده و تعامل گسترده اداره کتابخانه‌ها و سازمان منطقه آزاد انزلی مسبوق به سابقه بوده چرا که فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی در اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی نشان دهنده عمق توجه مسؤولین این سازمان به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی است، افزود: استفاده از ظرفیت مهم سازمان برای رشد سرانه فضای مطالعه بسیار حائز اهمیت است و وجود دو کتابخانه سیار و امام علی(ع) لیجارکی حسن رود در محدوده منطقه آزاد انزلی و فعالیت‌های مستمر این دو مجموعه از نظر رتبه استانی مناسبی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در گیلان خبرداد و افزود: استقبال گسترده مردم در دوره های گذشته جشنواره و نیز تعامل بسیار خوب دو مجموعه کتابخانه‌ها و منطقه آزاد انزلی، فرصت بسیار خوبی برای استفاده از این تجربه موفق در دوره جدید این جشنواره ملی است.

تامین زیرساخت‌های فرهنگی از مهم‌ترین اهداف منطقه آزاد

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش کتاب و کتابخوانی در سراسر گیلان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان، تامین زیرساخت‌های فرهنگی در وهله اول برای عموم مردم منطقه و سپس در استان گیلان است.

علی اوسط اکبری مقدم با تاکید بر تجربه خود در دوره مدیریت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان در ایجاد کتابخانه‌های مدارس برای نخستین بار در کشور بیان کرد: آماده هرگونه همکاری در راستای توسعه فرهنگی در استان گیلان و منطقه آنزاد انزلی هستیم، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز از درجه اهمیت بالایی در فعالیت‌های فرهنگی این سازمان تلقی می‌شود.

برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش فارس، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 22 خرداد تا یکم آبان سال جاری با معرفی 6 عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش های مختلف نقاشی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویش_برای_امام_زمانم، داستان کوتاه(داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی) در حال برگزاری است.

علاقمندان می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به نشانی Samakpl.ir و یا نصب نرم افزار ویژه تلفن همراه در این رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

انتهای پیام//۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول