اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تأمین هزینه ۱۵۰ جلد کتاب کودک کتابخانه روستایی پونل

مدیرکل کتابخانه‌های استان گیلان با اشاره به تأمین هزینه ۱۵۰ جلد کتاب کودک کتابخانه روستایی پونل توسط بانک کشورزی گیلان گفت: اهالی روستا و مناطق اطراف، از کتابخانه عمومی به‌عنوان پاتوق فرهنگی امن و مکانی مناسب برای تأملات ذهنی بهره می‌برند.

تأمین هزینه ۱۵۰ جلد کتاب کودک کتابخانه روستایی پونل

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پریسا کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رضوانشهر با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در شهرها و روستاها اظهار کرد: بانک کشاورزی استان گیلان در اقدامی ارزشمند به‌منظور تأمین نیاز کتابخانه‌های عمومی روستایی گیلان، هزینه خرید ۱۵۰ جلد کتاب کودک ویژه کتابخانه عمومی منتخب روستایی پونل شهرستان رضوانشهر را تأمین کرده است.

وی با اشاره به دیدار و تعامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با مدیران و روسای مؤسسات مالی و اعتباری استان در راستای جلب مشارکت این بانک‌ها در ترویج فرهنگ و تأمین نیازهای کتابخانه‌ها گفت: غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای خصوصاً در روستاهای استان با مشارکت کلیه خیرین، مدیران مؤسسات مالی و صاحبان صنایع برای تقویت مجموعه کتابخانه‌های عمومی گیلان در دستور کار قرارگرفته است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های استان گیلان با بیان اینکه سرپرستی بانک کشاورزی استان گیلان در اقدامی ارزشمند و به‌منظور تأمین نیاز کتابخانه‌های عمومی روستایی گیلان، هزینه خرید مقادیر قابل‌توجهی کتاب کودک را تأمین کرده است، تصریح کرد: این بسته فرهنگی شامل ۱۵۰ عنوان کتاب مختلف در موضوعات متنوعی چون شعر، داستان، رمان نوجوان، علمی، آموزشی و بازی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیون ریال از محل کمک اهدایی بانک کشاورزی خریداری و در اختیار کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم (ص) پونل قرار گرفت.

کرمی با تأکید بر رتبه چشم‌گیر کتابخانه روستایی پونل در جذب افراد به‌عنوان اعضای فعال کتابخانه افزود: کتابخانه روستایی رسول اکرم (ص) پونل با ۶۵۶ عضو فعال و ۶ هزار و ۶۳۵ نسخه علاوه بر رتبه چشمگیر در سرانه امانت و تبادل کتاب در بین کتابخانه‌های عمومی استان، در جذب افراد به‌عنوان اعضای کتابخانه را از آن خودکرده است.

 وی با اذعان به اینکه اهالی روستا و مناطق اطراف، از کتابخانه عمومی به‌عنوان پاتوق فرهنگی امن و مکانی مناسب برای تأملات ذهنی بهره می‌برند، بیان کرد: مریم فرزامجود، کتابدار متخصص کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) در دوره‌های مختلف حائز کسب عنوان مسئول کتابخانه برگزیده استان و کشور شده و از سوی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موردتقدیر قرارگرفته است.

 

به گزارش فارس، در ۶ ماهه نخست سال جاری ۹۹ تعداد هشت هزار و ۳۵۴ نسخه کتاب در موضوعات مختلف از سوی خیرین و مسئولین استانی به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اهدا شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول