اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

طلسم بازآفرینی در جنوب تهران شکسته شد/ ریشه‌های بحران آب در آموزش

اعضای شورای شهر تهران در صحن امروز شورا توضیحاتی درباره فاصله شهرداری ها در ایران با دولت های محلی، شفافیت، بحران آب و آلودگی هوا ارائه دادند.

طلسم بازآفرینی در جنوب تهران شکسته شد/ ریشه‌های بحران آب در آموزش

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در صحن امروز شورا درباره راه اندازی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: در مناطق ۱۷ و ۱۸ سرانجام طلسم بازآفرینی روی ریل راه آهن تهران- تبریز شکست و این منطقه در اختیار مردم قرار گرفت. 

وی افزود: ابتدا قرار بود روی این منطقه به صورتی بازآفرینی شود که با ساخت و ساز ، هزینه ساخت این تونل فراهم شود. خوشبختانه در این دوره شهرداری تصمیم گرفت در این منطقه بزرگ یک باغ‌راه طولانی ایجاد کند و آن را تبدیل به یک فضای عمومی برای مردم کرد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر مسوولین باید به دنبال حل مشکلات معیشتی و مطالبات جامعه بروند و قطعا شفافیت نیز از مطالبات اصلی جامعه است.

در ادامه شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران نیز در نطق پیش از دستور اظهارداشت: شوراهای شهر در ایران با پارلمان های محلی بسیار فاصله دارند. شهرداری ها در ایران، با دولت های محلی بسیار فاصله دارند. مسوولیت، بسیار غیر متمرکز است و بین شهرداری و دولت و تعداد زیادی نهاد دیگر توزیع شده است. عامل بسیاری از معضلات شهری نبودن تمرکز مدیریتی است. یک مثال ساده، بحث آلودگی هواست.

وی افزود: اکنون ۱۸ بخش از حاکمیت، به طور مستقیم در این موضوع موثرند. تعداد زیادی از این بخش ها، مستقر در دولت هستند و در حالی که همگی مصرف کننده خدمات تهران و عامل آلوده کردن هوای شهر هستند، پاسخگویی در مقابل مسایل شهر تهران، وظیفه رده چندم آنهاست.

عضو شورای شهر تهران گفت: مساله مدیریت آب در شهر نیز از نظر من بنیادی است. درست است که اهمیت مهندسی آن، کمتر از مدیریت آب سرزمینی است، لکن اگر در ریشه‌های بحران آب سرزمینی دقیق شویم، خواهیم دید که ریشه‌اش در آموزش است. در آموزش مادران و فرزندان. بخشی از این آموز ِش ما مردم، در زندگی روزمره اتفاق میافتد. در آنچه که در جامعه و محیط پیرامون مان میبینیم و شهرها، جامعه و محیط پیرامون ما هستند. کودکی که مظاهر احترام به آب را در فضای شهر محل زندگیش ببیند، طبعا این احترام را با خود به آینده خواهد برد و امید خواهیم داشت که تصمیماتی بر همین اساس بگیرد.

امانی گفت: شهر، محل شکل گیری شخصیت این کودک است. برای آموزش او، فارغ از تاثیر مدرسه و رسانه، نمادهای شهر مهمند. حرف و رفتار مسئولین شهر مهم اند. ساختار تاسیساتی شهر مهم است. در این راستا، بسیار سعی کردم که در سطح مدیریت شهری، توجهات را به آب جدی کنم.

وی بیان داشت: با وجود تذکرات رسمی متعدد به شهرداری در مصرف آب، شاید در فرهنگ سازی خیلی موفق نبودم ولی در حوزه تخصصی، نتایج خوبی کسب کردیم و ان‌شاء الله باعث این تغییر نگرش شدیم که سیاست جمع آوری رواناب شهری، باید به سیاست جذب رواناب تبدیل شود و احداث چاه های جذبی، جایگزین احداث شبکه تونل ها شود. در دستورالعمل خیابان کامل نیز احداث چاههای جذبی در معابر کامل، ابلاغ شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول