اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

منتخب شورای شهر تهران: شهرداری مجرب و آشنا مسائل شهری انتخاب می‌شود

منتخب شورای شهر تهران گفت: بعید می دانم افرادی که صرفا سوابق سیاسی داشته باشند، گزینه اعضا برای شهرداری آینده تهران باشند. ما شهرداری خواهیم داشت که در مسائل شهری تجارب خوبی باشند.

منتخب شورای شهر تهران: شهرداری مجرب و آشنا مسائل شهری انتخاب می‌شود

میثم مظفر، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: در اولین جلسه منتخبان شورای شهر ششم در ورود به مصادیق، هر یک از اعضا گزینه های پیشنهادی خودشان را معرفی کردند که در مجموع 41 نفر به عنوان افراد پیشنهادی اسامی شان مطرح شد. در گام بعدی از این 41 نفر کسب تکلیف خواهد شد برای اینکه آیا تمایلی برای ادامه فرایند به عنوان گزینه شهرداری آینده تهران دارند یا نه؟

وی تصریح کرد: ممکن است برخی از این عزیزان تمایلی برای کاندیدا شدن به عنوان شهردار آینده تهران نداشته باشند. چرا که اعضا فارغ از میل آنها این افراد را به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح کردند. بنابراین در جلسات بعدی براساس اعلام و اطلاع آنها برای ادامه فرایند، اعضا براساس شاخص ها و معیارهای از پیش تعیین شده، به نامزدها امتیاز می دهند.

مظفر خاطرنشان کرد: البته قبل از امتیاز دادن به گزینه ها بحث جمعی و اغنایی صورت می گیرد که هر کدام از نامزدها از این 10 شاخص چه  امتیازی کسب می کنند. در نهایت 10 نفری که بیشترین امتیاز را از شاخص ها کسب کنند برای بررسی به دور بعدی راه پیدا می کنند. در ادامه از آنها برای ارائه طرح و برنامه هایشان هم چنین پاسخ به پرسش های اعضا، دعوت می شود که در زمان مقرر  رای گیری بین این 10 نفر نهایی انجام شده و شهردار آینده از بین آنها انتخاب شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چهره ملی بودن جزو اولویت اعضا در انتخاب شهردار آینده تهران است، گفت: در بین این 41 نفر شما از چهره های ملی سرشناس تا زنان و همچنین جوانانی که هم در بدنه شهرداری تجربه داشته و هم خارج از آن، مشاهده می کنید. بنابراین این موضوع به معنای تاکید بر ملی بودن شهردار آینده نیست .

این منتخب شورای شهر ششم خاطرنشان کرد: چهره ملی بودن اصلا جزو معیارها و شاخص های تعیین شده برای انتخاب شهردار آینده تهران نیست بلکه یکی از شاخص ها این بود که قدرت اجماع سازی و تعامل با سایر قوا و نهادها داشته باشد. لذا شورا به همان شاخص ها پایبند است و لزوما چهره ملی بودن برای شورای موضوعیت ندارد. بنابراین قدرت اجماع سازی ملاک است نه چهره ملی بودن.

مظفر در ادامه اضافه کرد: برداشتی که بنده از فضای جمعی منتخبان و جلسات دارم این است که گزینه هایی در لیست نهایی قرار می گیرند که یا دارای سابقه مدیریت شهری هستند یا سابقه مرتبط با حوزه شهرداری و یا اجرایی به این سبک را در رزومه خود دارند.

وی تاکید کرد: بعید می دانم افرادی که صرفا سوابق سیاسی داشته و فاقد مسئولیت های اجرایی یا مرتبط با مسائل شهری داشته باشند، گزینه اعضا برای شهرداری آینده تهران باشند. ما شهرداری خواهیم داشت که هم در مسائل شهری و هم در حوزه مدیریت اجرایی دارای تجارب خوبی باشند.

مظفر در پایان با بیان اینکه روند بررسی مصداق ها 2 الی 3 هفته طول می کشد، گفت: بعد از مشخص شدن 10 نفر نهایی وارد برگزاری جلسه حضوری با کاندیداهای شهرداری آینده تهران می شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول