اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سقوط رعایت پروتکل‌ها همزمان با صعود دلتا در کرمانشاه/ واکسن کرونا مصونیت کامل ندارد

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه گفت: الان شیوع ترکیبی از کرونا دلتا و نوع انگلیسی در استان داریم، البته آمار دقیقی از مبتلایان نوع دلتا نداریم. ولی با توجه به سرعت انتشار و کمتر بودن دوره نهفتگی به نظر می‌رسد هر دو گونه در انتشار است.

سقوط رعایت پروتکل‌ها همزمان با صعود دلتا در کرمانشاه/ واکسن کرونا مصونیت کامل ندارد

علی‌رضا جانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: متأسفانه پیک پنجم کرونا را تجربه می‌کنیم، بیماران بستری و سرپایی افزایش یافته و بخش‌های جدیدی در بیمارستان‌های دانشگاه و غیردانشگاهی دوباره بازگشایی و به بیماران اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: شرایط سختی را مجددا تجربه می‌کنیم، پرسنل بهداشت و درمان هم روزهای سختی را سپری می‌کنند، تعداد بیماران افزایش یافته، رعایت شیوه‌نامه‌ها کاهش یافته وخیلی از افراد خسته شده‌اند و یا سختی بیماری کرونا را باور ندارند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه در خصوص نوع کرونا شیوع یافته در استان، گفت: الان شیوع ترکیبی از کرونا دلتا و نوع انگلیسی در استان داریم، البته برای تشخیص کرونا دلتا تست‌های ویژه‌ای باید انجام شود که ما همان تست پی‌.سی‌.آر کرونا را انجام می‌دهیم، بنابراین آمار دقیقی از مبتلایان نوع دلتا نداریم. ولی با توجه به سرعت انتشار و کمتر بودن دوره نهفتگی به نظر می‌رسد هر دو گونه در انتشار است.

وی اضافه کرد: رعایت موازین بهداشتی کمتر شده افرادی به تصور واکسیناسیون و مصون شدند پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند در حالی که 15 روز بعد از تزریق دز دوم مصونیت ایجاد می‌شود، البته واکسیناسیون درصد ابتلا، مرگ و میر و فرم‌های شدید بیماری را کم می‌کند؛ واکسن را به عنوان بخشی از پروتکل‌های پیشگیری در نظر گرفت.

جانبخش افزود: تعدادی از شهروندان که واکسن زده‌اند، بنابراین واکسن در کنار سایر روش‌های پیشگیری روش مطمئنی برای پیشگیری است. اگر ۷۰ درصد زیر پوشش واکسیناسیون بروند چرخه ویروس کم می‌شود.

وی تصریح کرد: تصور یک‌بار مبتلا شدن و مصون ماندن از بیماری اشتباه است، البته میزان مصونیت کسانی که مبتلا شده و واکسن زده‌اند بیشتر از افرادی است که واکسن زده‌اند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول