اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اوضاع مشهد بحرانی است/ ۲۳ فوتی و ۳۸۰ بستری جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اوضاع کرونا در این کلان‌شهر را بحرانی توصیف کرد و از ۳۸۰ بستری جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد خبر داد، این در حالی است که یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی نیز تعداد فوتی‌های شبانه روز گذشته مشهد را ۲۳ تن اعلام کرد.

اوضاع مشهد بحرانی است/ ۲۳ فوتی و ۳۸۰ بستری جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد شرایط کرونا در این شهر را وخیم توصیف کرد و در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره وضعیت بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ضمن تایید این موضوع، اظهار کرد: متاسفانه با افزایش مراجعات سرپایی کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بعضی مراجعان به علت کمبود جا در سالن انتظار ناچار به محوطه بیمارستان رفته‌اند، برخی از این افراد بیمارانی هستند که پرونده سرپایی دارند و برای تزریق داروی کرونا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و به این صورت نیست که ما بیماران را در محوطه رها کرده باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی دیگر نیز همراهان بیماران هستند، اذعان کرد: در حال حاضر واقعا تعداد مراجعین افزایش یافته است و ظرفیت‌ها در حال تکمیل شدن است.

وی در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در مشهد اظهار کرد:  ۳۸۰ نفر نیز آمار بستری‌های جدید در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه است.

رحیمی تاکید کرد: مردم عزیز ما نباید برای رعایت پروتکلها منتظر تعطیلی و قرنطینه شهر از سوی دولت باشند، شرایط تعطیلی کامل به لحاظ بحث های معیشتی و اقتصادی حاکم بر کشور فراهم نیست اما خودمان که میتوانیم در مراسم عزا و عروسی شرکت نکنیم و از دورهمی ها و مراکز تجمع تا حد امکان دوری کنیم.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی نیز تعداد فوتی‌های شبانه روز گذشته مشهد را  ۲۳ تن اعلام کرد.

گفتنی است؛ طبق گفته رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد( از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد) آمار مراجعات سرپایی کرونایی به این بیمارستان با رشد ۲ و نیم برابری روزانه به ۱۸۰ مراجعه رسیده و ۴۰ نفر در نوبت بستری هستند؛ همچنین طی ۴۸ ساعت گذشته اساتید دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان سازمان نظام پزشکی و اعضای شورای شهر مشهد نسبت به وخیم شدن اوضاع کرونا در این کلانشهر هشدار جدی داده و در  بیانیه‌های جداگانه‌ای خطاب به مسئولین خواستار اقدام فوری جهت قرنطینه این شهر شده‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول