اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح تداوم آموزش یادگیری ویژه نوآموزان همدان

معاون آموزش ابتدایی استان همدان از اجرای طرح تداوم آموزش یادگیری دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه همدان طی تابستان امسال خبر داد.

اجرای طرح تداوم آموزش یادگیری ویژه نوآموزان همدان

معصومه خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص حمایت از دانش‌آموزان نیازمندی که هزینه خرید کتاب و مدرسه را ندارند اظهار کرد: همواره مدیران مدارس با آنها همکاری لازم را دارند و از طریق انجمن اولیا و مربیان و خیرین در طول سال شناسایی و مساعدت‌ نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نه تنها پول کتاب بلکه لوازم تحریر و لباس رایگان نیز در اختیار این دانش‌آموزان قرار می‌گیرند افزود: انجمن اولیا و مربیان بومی منطقه هستند و می‌دانند که تمام خانواده‌ها چه شرایطی دارند و در صورت لزوم به برخی از آنها کمک‌هایی در طول سال می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان تاکید کرد: این مساعدت‌ها به آغاز سال تحصیلی ختم نمی‌شود و در طول سال و حتی شب عید را هم در برمی‌گیرد و در مجموع به خانواده‌های نیازمند کمک‌های خاصی می‌شود.

وی از اجرای طرح تداوم آموزش یادگیری دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول در استان برای نخستین بار خبر داد و افزود: دانش‌آموزانی هستند که می‌خواهند وارد پایه اول شوند اما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و ترس اولیا از حضور نوآموزان در مدرسه، دوره پیش دبستانی را نگذراندند که برای آنها آموزش‌هایی داریم.

خدابنده‌لو با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان پایه اول امسال دوره پیش‌دبستانی را نگذراندند افزود: نه تنها در استان بلکه در کشور سال گذشته استقبالی از پیش دبستانی نشد و به همین خاطر از حوزه ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طرح تداوم یادگیری پیشنهاد داده شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا و در ایام تابستان، دوره آموزشی یک ماهه برای دانش‌آموزان بدو ورود پایه اول برگزار می‌شود تا مقدمات و مهارت‌های لازم برای این پایه کسب کنند گفت: ثبت‌نام این دوره نیز در هنگام مراجعه اولیا برای ثبت‌نام پایه اول اطلاع‌رسانی شده است.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزانی که دوره پیش دبستانی را نگذراندند موقع ثبت‌نام مشخص شدند گفت: ثبت‌نام در سامانه صورت گرفته و پایان دوره نیز به آنها گواهینامه معتبر آموزش بدو ورود پایه اول اهدا می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول