اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نوبت‌گیری ۴۶ درصد کلاس اولی‌ها برای غربالگری سلامت/ سنجش ۲۶۳ هزار نوآموز

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور از نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا ۲۰ تیر، خبر داد.

نوبت‌گیری ۴۶ درصد کلاس اولی‌ها برای غربالگری سلامت/  سنجش ۲۶۳ هزار نوآموز

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۰ روز گذشته است و در این مدت  ۶۱۵ هزار و ۳۷۴ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت‌گیری کردند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۲۹۵ نوآموز بدو ورود به دبستان بر اساس نوبت ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: تاکنون استان‌های خراسان شمالی، مرکزی، ایلام، چهارمحال بختیاری، بوشهر، قم، کرمانشاه قزوین، زنجان و سمنان به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

حسینی اضافه کرد: استان‌های کردستان، همدان، اردبیل، گلستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، خوزستان، لرستان،  مرکزی و خراسان شمالی نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است، گفت: ثبت‌نام نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان نیز از اوایل هفته در سامانه پادا آغاز شده است و از شنبه هفته آینده با فعال شدن اطلاعات برای مدیران مراکز پیش‌دبستانی، نوبت‌گیری نوآموزان پیش‌دبستانی نیز در برنامه سنجش آغاز خواهد شد.

حسینی ادامه داد: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵ استان، غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی افزود: سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش، سنجش پردازش‌های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول