اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

روایت‌ متفاوت وضعیت جوی گلستان از زبان دو مدیرکل/ روزگار گلستان گرم و سرد شد!

گاهی برای جا انداختن فرهنگ صرفه‌جویی شاهد سوژه شدن اخبار در خروجی رسانه‌ها هستیم، این بار روایت آمارهای متناقض دو مدیر استان گلستان از وضعیت جوی خبرساز شده است، بالاخره گلستان امروز گرم یا سرد خواهد بود؟!.

روایت‌ متفاوت وضعیت جوی گلستان از زبان دو مدیرکل/ روزگار گلستان گرم و سرد شد!

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تب داغ تابستان در نقشه جغرافیای ایران و استان گلستان وضعیت جوی متفاوتی رقم زده است، در نقطه‌ای روزگارِ گرم، خشکسالی را مهمان مردم کرده و در نقاطی دیگر تجربه بارش‌های تابستانی الطاف خداوندی را سرریز تشنگی زمین کرده تا لب‌های ترک خورده سیراب شوند؛ اما حکایت یک بام و دو هوای دو مدیر گلستانی در گزارش‌دهی وضعیت جوی در رسانه‌های مختلف استان شنیدنی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان در خبری که سوم مردادماه جاری بر روی خروجی خبرگزاری شبستان قرار گرفت گفته است؛ «در روزهای چهارم و پنجم مرداد هوای گرمی را در استان تجربه خواهیم کرد و نیاز است که شهروندان گلستانی در مصرف برق صرفه جویی کنند.»

 

علی‌اکبر نصیری در این خبرگزاری تاکید داشته است «اگر بتوانیم این دو روز را پشت سر بگذاریم امیدواریم که در روزهای آینده مشکلی در تامین برق مشترکان خانگی نداشته باشیم.»

البته هدف از ارائه این خبر قطعا ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق استان بوده است اما اینکه روایت اخبار به صورت متناقض از سوی مسوولان روایت شود برای مردم پسندیده نیست و تنها خدشه به اعتماد عمومی وارد می‌شود.

و اما روی سکه دیگر ماجرا به روایت مدیرکل هواشناسی گلستان از وضعیت جوی در خبرگزاری مهر در چهارم مردادماه اینگونه تشریح شده است «هم اکنون هوای استان تحت تاثیر جریانات خنک و مرطوب شمالی قرار دارد و این وضعیت تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.»

 

 

نوربخش داداشی در بخش دیگری از سخنانش در خبرگزاری مهر گفته است «اما این جریانات خنک شمالی از ساعات بامداد روز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های سامانه پرفشار از سمت غرب تقویت می‌شود. از پیامدهای این سامانه رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما بین هشت الی ۱۰ درجه و در برخی نقاط ریزش تگرگ خواهد بود.»

خوب است آگاهانه اخبار استان گلستان روایت شوند تا مردم دچار سردرگمی نباشند که بالاخره وضعیت جوی استان سرد است یا گرم، آن هم در روزهایی که مردم دل خوشی از وضعیت اقتصادی ندارند و استرس قطعی برق و آب در روزهای کرونایی به مشکلات آنها دامن می‌زند.

برای فرهنگسازی یک امر ضروری؛ نباید دست به دامان آمارهای متناقض شد، وقتی باور عمومی جامعه لطمه بخورد، مسوولان ناکارآمد جلوه می‌یابند و رسانه‌ها تاثیرناپذیر! پس چه خوب است تا می‌توانیم اعتماد اجتماعی را جلب و این مهم را ذبح اخبار متناقض نکنیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول