اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مسابقه کتابخوانی «با کاروان غدیر» در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: مسابقه کتابخوانی «با کاروان غدیر» در زنجان برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی «با کاروان غدیر» در زنجان برگزار می‌شود

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت مسابقه کتابخوانی «با کاروان غدیر» با محوریت کتاب‌های «تنها راه رستگاری»، «کیمیاگر» و «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» در استان زنجان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی «با کاروان غدیر» با محوریت کتاب‌های «تنها راه رستگاری» بدون محدودیت سنی، «کیمیاگر» برای رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال و «بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد» برای رده سنی ۶ تا ۱۲ سال به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان و با همکاری بنیاد غدیر زنجان برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند از ۳۰ تیرماه مصادف با عیدسعید قربان تا ۲۰ مردادماه سال ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه مسابقات کتابخوانی Samakpl.ir، ضمن دسترسی به نسخه الکترونیکی این کتاب، در این مسابقه شرکت و برای تهیه کتاب چاپی نیز می‌توانند از طریق بنیاد غدیر استان زنجان اقدام کنند.
وی ادامه داد: این مسابقه با همکاری بنیاد غدیر استان زنجان برگزار می‌شود و در پایان به ۶۰ نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت 85 هزار زنجانی معادل 8.5 درصد از کل جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها نیز یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۱۳ جلد است.
نیک‌بخش افزود: همچنین تعداد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در حدود 100 باب است که از این تعداد 20 باب به صورت مشارکتی با همراهی خیرین ساخته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با تاکید بر اینکه کتاب برای نسل‌های مختلف ماندگار است و ارزش خود را هیچگاه از دست نخواهد داد، گفت: ضریب خطای فضاهای دیگر در مقایسه با کتاب زیاد است، اما تاثیر کتاب عمیق و ماندگار محسوب می‌شود.
وی با اشاره به شرایط پیش‌آمده برای حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌ها پس از شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: در این شرایط، لازم است در حوزه کتاب و کتابخوانی با هدف‌گذاری مشخص برنامه‌ها دنبال شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول