اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هشدار شرکت برق کردستان به مشترکین پرمصرف بخش خانگی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:‌ مشترکین خانگی با مصرف بیش از الگوی مصرف برق موظف هستند برق مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های خصوصی خریداری و یا با استفاده از پنل‌های خورشیدی برق مازاد خود را تأمین نماید

هشدار شرکت برق کردستان به مشترکین پرمصرف بخش خانگی

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری مصوبات ابلاغی و بندهای قانون بودجه برای مشترکین پر مصرف اجرا شده است.

وی گفت: مشترکین خانگی با مصرف بیش از الگوی مصرف برق موظفند برق مورد نیاز خود را از  نیروگاه‌های خصوصی خریداری نموده و یا با استفاده از پنل‌های خورشیدی برق مازاد خود را تأمین نماید در غیر اینصورت شرکت توزیع برق تعهدی برای تأمین برق  این مشترکین نداشته و شرکت‌ توزیع برق کردستان می‌توانند در صورت نیاز اقدام به قطع برق مشترکان پر مصرف کردستانی داشته باشد.

وی تأکید کرد: مصرف مازاد دو برابر الگوی مصرف برای مشترکین خانگی، با نرخ انرژی تجدید پذیر محاسبه خواهد شد و این مشترکین موظف به پرداخت آن هستند.

مشترکین پرمصرف در اولویت جایگزینی لوازم اندازه‌گیری هوشمند

لهونیان در ادامه به لوازم اندازه‌گیری هوشمند اشاره کرد و گفت: مشترکین پرمصرف در اولویت جایگزینی لوازم اندازه‌گیری موجود با کنترل هوشمند هستند تا شرکت بتواند به راحتی رفتار این مشترکان را کنترل کند و البته هزینه‌های مرتبط برای نصب این لوازم اندازه گیری بر عهده خود مشترک است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: مشترکین پر مصرف به راحتی و با راه کارهای ساده می‌توانند رفتارهای خود را تغییر داده و به گروه مشترکین خوش مصرف بپیوندند و همچنین صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار در شرکت یاری رسانند

۲.۵ مگاوات برق مصرفی در کردستان مربوط به ماینرها است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده در حال حاضر ۲.۵مگاوات مصرف برق استان مربوط به ماینرها است، که برای جلوگیری از فعالیت آنها و کاهش خاموشی‌ها نیازمند همکاری و تعامل مردم هستیم.

لهونیان تصریح کرد: اینکه کدام مناطق استان بیشتر در زمینه استخراج رمز ارز فعالیت دارند مشخص نیست، شاید بخاطر مرزی بودن بعضا برخی افراد این تصور را داشته باشند که جویندگان غیرمجاز رمز ارز بیشتر در شهرهای غربی استان مستقر هستند.

وی با اشاره به کشف و شناسایی مزارع مانیر در برخی شهرهای شرقی  استان گفت: ۲۶۴ دستگاه ماینر در یک مزرعه در شهرستان دهگلان شناسایی شد.

به گفتهمدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در قالب ۱۲۰ انشعاب در استان کشف و شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی این ماینرها مانع از تلف شدن بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ کیلووات ساعت انرژی شد، افزود: همکاری و تعامل ارزنده مردم در این خصوص نیاز ضروری بوده این انتظار را از شهروندان داریم در صورت مشاهده هرگونه دستگاه رمزارز، مراتب را با شماره تلفن ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند و از مشوق های مربوط به این امر برخوردار شوند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول