اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سهم قطعی برق به صورت عادلانه بین مشترکین توزیع می‌شود

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: لهونیان اذعان کرد: سهمیه خاموشی برای استان را به صورت عادلانه در بین مردم تقسیم می‌کنیم.

سهم قطعی برق به صورت عادلانه بین مشترکین توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا لهونیان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان اظهار کرد: سیستم و نظام اطلاع‌رسانی در کشور و استان به شدت ضعیف است و این نیازمند تمهیدات لازم است.

وی خاطرنشان کرد: الان در کشور به واسطه افزایش دما و کاهش بارندگی‌ها در زمینه تولید انرژی برق با مشکل مواجه هستیم و جبران این کمبود تولید تنها با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ممکن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: هرآنچه در اختیار شرکت توزیع برق قرار می‌گیرد و سهمی که برای استان تعیین می‌شود باید به عدالت در بین مشترکین توزیع شود.

لهونیان اذعان کرد: سهمیه خاموشی برای استان را به صورت عادلانه در بین مردم تقسیم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور نزدیک به 57 هزار مگاوات برق تولید می‌شود در حالیکه رکورد مصرف 66 هزار و 245 مگاوات هم زده شد، این آمار بیانگر این است که نزدیک به 10 هزار مگاوات کمبود برق داریم که عمده این کمبود مربوط به نیروگاه‌های برق‌آبی است.

لهونیان گفت: نزدیک به 100 درصد از نیروگاه‌های برق آبی کشور که نزدیک به 10 هزار مگاوات ظرفیت دارند از مدار خارج شده و هیچ کاری نمی‌توان در این خصوص کرد.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواستیم این 10 هزار مگاوات ظرفیت را به وضعیت موجود اضافه کنیم تقریبا باید 240 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کردیم و این رقم سرمایه‌گذاری برای ما که در شدیدترین تحریم‌ها هستیم ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: بودجه عمرانی دو سال کشور را باید به این موضوع اختصاص دهیم تا بتوانیم این میزان ظرفیت را به نیروگاه‌های موجود اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: سالانه باید نزدیک به 5 هزار مگاوات ظرفیت اضافه شود اما به دلیل نبود و کمبود نقدینگی نتوانستیم این ظرفیت را ایجاد کنیم.

لهونیان افزود: به محض گذر از فصل گرم سال حدود 20 تا 25 هزار مگاوات اضافه تولید مواجه می‌شویم که صادرات آن به سایر کشورها به عنوان مهم‌ترین منبع درآمدی شرکت برق محسوب می‌شود اما در شرایط فعلی، صادرات قطع شده است.

وی اظهار کرد: باید از این سرمایه‌ای که می‌تواند سودآوری جدی برای کشور داشته باشد به دلیل عدم توانایی در مدیریت مصرف برق صرف‌نظر کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: با وجود اینکه صادرات برق به سایر کشورها بزرگترین منبع درآمدی شرکت توزیع برق است اما در وضعیت کنونی صادرات برق به کشور عراق هم قطع شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما سه برابر استانداردهای جهانی برق مصرف می‌شود، گفت: در بخش خانگی نیز 5 برابر استانداردهای جهانی در کشور مصرف برق داریم می‌شود با اقدامات بسیار ساده این موضوع را مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: هر درجه افزایش دما هزار مگاوات افزایش برق را به دنبال دارد در شرایط کاملا سختی قرار داریم اگر نتوانیم به درستی این موضوع را با صرفه‌جویی در مصرف مدیریت کنیم با مشکل مواجه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه به هیچ وجه نباید مصرف بیشتر از تولید باشد، گفت: در این صورت کل سیستم برق دچار مشکل خواهد شد از این رو به محض افزایش مصرف نسبت به تولید باید خاموشی اعمال شود.

وی اضافه کرد: در خاموشی‌ها محدویت‌هایی مانند مراکز بیمارستانی، مراکز آبرسانی، اینترنتی، برخی مشاغل و ... وجود دارد که همین مسئله ما را در مدیریت مصرف با مشکل جدی مواجه کرده است.

لهونیان تصریح کرد: یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات ما این است که در ارتباط‌گیری با مردم و انتقال این محدودیت‌ها و مشکلات به درستی با مردم ارتباط برقرار نکرده‌ایم.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: روز پنج‌شنبه را برای مدیریت و صرفه‌جویی برق تعطیل کردیم اما متاسفانه براساس اطلاعات و داده‌های موجود برخی از ادارات از جمله استانداری یکی از پرمصرف‌ترین روزها را داشت.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول