اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نماز جمعه؛ عنصر اساسی در خنثی‌سازی عملیات‌های جنگ نرم

امام جمعه کامفیروز گفت: نماز جمعه، به عنوان یک عنصر بیدارکننده و بصیرت‌آور همواره جزء بهترین راهبردهای ما در جنگ پیچیده نرم بوده است.

نماز جمعه؛ عنصر اساسی در خنثی‌سازی عملیات‌های جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری فارس از کامفیروز، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی زاده ، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم، ولادت امام هادی علیه السلام  همچنین فرا رسیدن هفته نماز جمعه، با اشاره به نقش حیاتی نمازجمعه در عرصه جنگ نرم، بیان داشت: در جنگ سخت، دشمن با تفنگ، تانک و جنگنده به مصاف ما می‌آید اما در جنگ نرم دیگر خبری از سلاح‌های گرم نیست بلکه ابزار آنها فضای مجازی، اینترنت، خبرگزاری‌ها، ماهواره، کتاب، فیلم و سینما است.

وی ادامه داد: آنها با عملیات‌های پیچیده سیاسی و فرهنگی و با ابزاری که ذکر شد به جنگ با جامعه ما می آیند و پنج هدف را دنبال می‌کنند: افسرده سازی، یاس آوری، ارعاب وحشت انگیزی، اضطراب آوری و تحقیر که این پنج مرحله ذره ذره حیات جامعه را سلب کرده و باعث مرگ تدریجی ما خواهد شد.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به اینکه هدف نهایی دشمن، ایجاد تغییرات مطلوب و دلخواه در کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: در این بین نماز جمعه به عنوان یک عنصر آگاه ساز، بیدارکننده و بصیرت آور همواره جزء بهترین راهبردهای ما در این جنگ پیچیده بوده است.

امام جمعه کامفیروز اضافه کرد: نماز جمعه همواره با تولید نشاط، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه، نقش اساسی و محوری در رویارویی با دشمن را ایفا کرده و باعث خنثی سازی نقشه های آنان شده است.

وی امنیت اصلی ترین نیاز جامعه برشمرد و گفت: مستفاد آیاتی از قرآن کریم این است که امنیت رکن اساسی بقای یک جامعه می باشد، همان طور که در داستان حضرت ابراهیم (علیه السلام) می‌بینیم، پس از ورود به شهر مقدس مکه و بنای خانه خدا، اولین تقاضای ایشان از پروردگار، اعطای امنیت به آن شهر بود، چراکه سایر امور بشر تنها و تنها در پناه امنیت است که می‌تواند به سرانجام برسد.

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت در جامعه و بقای آن از دید قرآن کریم منوط به یاد خدا و اقامه قسط است که این دو طبق آیه ۵۵ سوره مبارکه نور (وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا) در سایه حکومت مرتضوی نشات گرفته از عید غدیر، محقق خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول