اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرونده‌های «ترک فعل»؛ در انتظار مدیران کم‌کار/ هشدار جدی به اعتبارپران‌ها!

پرونده‌های «ترک فعل» در انتظار مدیران کم‌کاری خواهد بود که نسبت به جذب اعتبارات اختصاصی استان سمنان به‌ویژه بودجه‌های مناطق محروم اهمال می‌کنند.

پرونده‌های «ترک فعل»؛ در انتظار مدیران کم‌کار/ هشدار جدی به اعتبارپران‌ها!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از دغدغه‌های همیشگی در مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته استان سمنان، اختصاص اعتبارات لازم به‌منظور اجرای پروژه‌های مختلف در راستای محرومیت‌زدایی و رشد و توسعه این مناطق بوده است.

در سال‌های گذشته، سیاست حمایت از مناطق دورافتاده و محروم استان سمنان پیگیری شد؛ اما همچنان اختصاص اعتبار به این مناطق در این استان به شتاب موردنظر نرسیده و توسعه خدمات در این حوزه نیازمند اختصاص بودجه‌های بیشتری است که باید از سوی مسؤولان استان سمنان پیگیری شود.

بسیاری از طرح‌های توسعه روستایی در بخش‌های آب، راه و زیرساخت‌های اساسی امروز نیازمند اختصاص بودجه است و مدیران استان سمنان باید از محل منابع استانی و ملی نسبت به اخذ بودجه موردنظر برای روستاها و مناطق محروم استان اقدام کنند.

متأسفانه در ماه‌های گذشته، بی‌تفاوتی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نسبت به جذب بودجه‌های مناسب برای این مناطق سبب شده است تا مسؤولان عالی استان سمنان نسبت به ایجاد پرونده‌های ترک فعل برای این دسته از مدیران کم‌کار و اهمال‌کار هشدار جدی دهند.

اولویت با محرومان

علی‌رضا فلاحی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در همین زمینه می‌گوید: از محل بند (ذ) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان اعتبار به استان سمنان اختصاص یافته است.

او ادامه داد: بر اساس دستور استاندار سمنان و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، ۵۰ درصد اعتبار تخصیص‌یافته به شهرستان میامی و در راستای تحقق سند توسعه به‌عنوان شهرستان کمترتوسعه‌یافته هزینه خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان اضافه کرد: ۵۰ درصد مابقی اعتبار مذکور برای خدمات‌رسانی و رفع نواقص و کمبودها در روستاهای محروم جنوبی استان سمنان هزینه خواهد شد.

آب‌رسانی به روستاها؛ در انتظار بودجه

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان هم می‌گوید: در سال جاری، حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مربوط به طرح‌های آب‌رسانی روستایی و عشایری به استان ابلاغ‌شده که امیدواریم اعتبار ابلاغی تخصیص یابد و در صورت تخصیص این مبالغ، در سال جاری مشکلی در بحث آب‌رسانی به روستاها نخواهیم داشت.

او ادامه داد: در حوزه راه نیز کمیته‌ها تخصیص‌های لازم را در دستور کار قرار داده‌اند. ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت نقدی از منابع خارج از استان برای ۹ پروژه معرفی‌شده اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: نامه‌نگاری با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پروژه‌ها برای پیگیری در خصوص جذب اعتبارها انجام شده است.

مالکی بیان کرد: ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیز از منابع خارج از استان سمنان به‌صورت اسناد به استان ابلاغ‌شده که در صورت تخصیص، در حوزه پروژه‌های راه، آب و مصلاهای سمنان و شاهرود تخصیص خواهیم داد.

او افزود: در بحث پساب نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع خارج از استان سمنان ابلاغ شده است که پیگیری‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اضافه کرد: در سه ماهه سال جاری با پیگیری‌های استاندار سمنان، اعتبارات بسیار خوب و مطلوبی در خصوص منابع خارج از استان ابلاغ شده که در چند سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

کوتاهی در جذب؛ مصداق «ترک فعل»

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان اما عقیده دارد: بی‌تفاوتی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات در استان، چشم‌پوشی از مسؤولیت‌های واگذارشده است که با متخلفان در این حوزه به‌صورت جدی برخورد لازم صورت می‌گیرد و اقدامات و عملکرد در حوزه جذب اعتبارات، ملاک ما در ارزیابی مدیران قرار خواهد گرفت.

وی گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان در زمینه جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در حوزه تحت مدیریت خود، توجه ویژه و لازم را داشته و نسبت به گزارش‌گیری مستمر در این خصوص از ادارات اجرایی شهرستان و رفع نواقص و کوتاهی‌ها اقدام کنند.

آشناگر تأکید کرد: لازم است تا فرمانداری‌های شهرستان‌های سرخه، آرادان، مهدی‌شهر و سمنان در خصوص جذب اعتبارات اسناد خزانه اقدامات لازم و فوری را در دستور کار قرار داده و نواقص موجود را برطرف کنند.

استاندار سمنان اظهار کرد: اهمال‌کاری در خصوص جذب اعتبارات اسناد خزانه توسط برخی دستگاه‌های اجرایی استان به هیچ عنوان پذیرفته نیست؛ اعتبارات و پول‌های در نظر گرفته‌شده برای استان باید به‌صورت ویژه توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

آشناگر با تقدیر از ارائه مطلوب طرح هادی شهر کهن‌آباد گرمسار توسط مشاور طرح، از تصویب طرح هادی این شهر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص‌یافته در بند (ذ) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان اعتبار در این بند به استان اختصاص داده شده که بر اساس تصمیم شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ۵۰ درصد از این اعتبار در راستای تحقق سند توسعه شهرستان میامی به‌عنوان شهرستان کمتر توسعه‌یافته در استان، به این منطقه تخصیص می‌یابد.

استاندار سمنان گفت: ۵۰ درصد مابقی اعتبار تخصیص‌یافته در بند (ذ) تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۰، برای جبران خسارت‌ها، بهبود زیرساخت‌ها و رفع نواقص و محرومیت‌زدایی، به روستاهای محروم جنوبی استان اختصاص یافته و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید در این زمینه اهتمام لازم را در دستور کار قرار دهد.

پیگیری جدی کم‌کاری‌های مدیران

به‌هرحال، پیگیری جدی کم‌کاری‌های مدیران به‌خصوص در روزهای مانده تا تشکیل دولت جدید و انتصاب مدیران دولت آینده یکی از خواسته‌های مهم مردم استان سمنان است که باید به آن توجه شود.

خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات و مصائب موجود در مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته استان سمنان هرگز نباید دستخوش کم‌کاری برخی مدیرانی شود که می‌توانند در توسعه این مناطق مؤثر باشند.

مردم از دولت و دستگاه قضایی می‌خواهند تا نسبت به کم‌کاری مدیرانی از این دست و تشکیل پرونده‌های ترک فعل برای آنها اقدامی جدی را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول