اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارزهای صادراتی باید به کشور باز گردد/ دستگاه قضایی «ترک فعل» مسؤولان را پیگیری می‌کند

معاون اول قوه قضائیه گفت: با هماهنگی بانک مرکزی، برای برگرداندن ارزهای صادراتی به کشور اقدام خواهد شد؛ صادرکنندگان باید ارز را به چرخه اقتصادی برگردانند.

ارزهای صادراتی باید به کشور باز گردد/ دستگاه قضایی «ترک فعل» مسؤولان را پیگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آیین معارفه رئیس‌کل دادگستری استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فشارهای ظالمانه و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان که هر روز شدت می‌گیرد، بخش قابل‌توجهی از مردم در مضیقه هستند و بیش از قبل مشکلات معیشتی جدی شده است.

او گفت: جمعیت کثیری از مردم کشورمان امروز در تنگنای اقتصادی قرار دارند و لازم است تا همه دست‌اندرکاران حکومت به‌ویژه دولت در جهت رفع گرفتاری‌های مردم در زمینه معیشت قدم‌های بلندتری بردارند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی هم در این زمینه برنامه دارد تا به کمک دولت بیاید و در جهت گره‌گشایی از کارهای مردم گام بردارد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: از طرفی، قوه قضائیه با کم‌کاری در دستگاه‌های مختلف یا احیاناً فساد به‌صورت توأمان برخورد خواهد کرد.

او تصریح کرد: قوه قضاییه با کسانی که امروز چوب لای چرخ کشور می‌گذارند و همه کسانی که کم‌کاری می‌کنند یا به مسؤولیت‌های خود به‌درستی عمل نمی‌کنند، برخورد خواهد کرد و از این قبیل رفتارها به «ترک فعل» تعبیر می‌کنیم.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در حوزه «ترک فعل» برنامه جدی در قوه قضاییه وجود دارد و سازمان بازرسی کل کشور در مرحله نخست و دادستانی کل کشور در مرحله دوم موارد را بررسی می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: در این حوزه، ابتدا تذکر داده می‌شود و اگر تذکر کفایت نکرد، دادگستری وارد عمل خواهد شد.

او ادامه داد: اگر ترک فعل منجر به صدمه و ایجاد مشکل برای مردم شود، حتماً برخورد جدی صورت می‌گیرد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: قوه قضاییه برنامه جدی در این حوزه دارد و اگر در فضای کنونی، کسی بخواهد سوءاستفاده و علیه مردم اقدام کند، با او برخورد جدی خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با بانک مرکزی شده است، برای برگرداندن ارز کسانی که باید ارز صادراتی را به کشور برمی‌گرداندند، اقدام خواهد شد؛ این افراد باید ارز را به چرخه اقتصادی برمی‌گرداندند.

او اضافه کرد: با افرادی که به سیستم بانکی بدهی دارند و معوقات خود را نمی‌پردازند و با توجه به تمکن مالی، اجازه برگشت منابع به بانک‌ها را نمی‌دهند تا در چرخه تولید استفاده شود، برخورد خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین با بیان اینکه امنیت یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در کشور است و مردم به‌خوبی می‌دانند که در پناه امنیت می‌توان کار و تلاش کرد و آرامش داشت، گفت: اگر کسانی بخواهند، خواسته یا ناخواسته، با دشمن همراهی کرده و امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند، برخوردهای غیرقابل اغماض قوه قضاییه را خواهند دید.

محسنی‌اژه‌ای افزود: سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور، کسانی را که در فضای کنونی به عملیات روانی به نفع دشمن دست می‌زنند، شناسایی می‌کنند و وظیفه آنهاست تا افرادی را که در جهت دشمن، کار روانی علیه کشور و منافع مردم انجام می‌دهند، شناسایی کرده و قوه قضاییه نیز به‌طور جدی با آنها برخورد خواهد کرد.

او گفت: امروز باید از فناوری‌های نوین به نفع مردم و در جهت پیشرفت امور استفاده کرد و تردیدی در این زمینه وجود ندارد؛ اما از طرفی سوءاستفاده‌هایی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و حتی برخی اقدامات ضد امنیتی، ضد فرهنگی و ضداجتماعی در این فضا صورت می‌گیرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: وظیفه اساسی در این حوزه بر عهده شورای عالی فضای مجازی قرار دارد که رئیس آن، رئیس‌جمهور است و امید است اعضای این شورا تصمیمات جدی بگیرند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: اگر از طریق این فضا، کسانی مرتکب جرم‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شوند، قوه قضاییه نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و وظیفه دارد تا اقدام کند.

او گفت: در این بخش، کسانی که مسؤولیت دارند، اگر به وظایف خود عمل نکنند، قوه قضاییه ناگزیر وارد می‌شود و با کسانی که از طریق فضای مجازی هر جرمی را به‌خصوص در حوزه امنیتی، معیشتی و آرامش مردم انجام می‌دهند، برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/2249/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول