اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سرویس برخط ثبت نام الکترونیک ثنا خدمتی جدید برای ارائه خدمات قضائی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مرکزی از راه اندازی سرویس برخط ثبت نام الکترونیکی ثنا برای ارائه خدمات قضائی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به صورت پایلوت کشور در این استان خبر داد.

سرویس برخط ثبت نام الکترونیک ثنا خدمتی جدید برای ارائه خدمات قضائی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید نورالدین حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه راه اندازی سرویس برخط ثبت نام ثنا اظهار کرد: به‌منظور افزایش دقت و سرعت در روند ارائه خدمات قضائی و کاهش اطاله دادرسی در شکایات خدمات قضائی، با بهره‌گیری از زیرساخت جدید ارتباطی مابین قوه قضائیه و ناجا و به‌منظور رفع چالش‌ها و موانع موجود در اجرای ماده ۳۷ قانون آئین دادرسی کیفری، سرویس برخط ثبت نام الکترونیکی ثنا در کلانتری‌های استان به عنوان پایلوت کشوری ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روند دادرسی، شهروندان تنها در ساعات اداری می‌توانستند به دفاتر الکترونیک قضائی مراجعه کنند و زمان محدودی را برای انجام روند دادرسی داشتند ولی در اجرای طرح الکترونیک ثنا، مردم در هر ساعت از شبانه‌روز با حضور در کلانتری و پاسگاه‌ها، می‌توانند ثبت شکوائیه کرده و کد ثنا دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به سرعت رسیدگی در شکایات حضوری، کاهش رسیدگی به پرونده‌های قضائی و اطاله دادرسی، صیانت از کارکنان به لحاظ عدم امکان تغییر اوراق پرونده و یا مفقود شدن مدارک پرونده و صرفه‌جویی در هزینه بدرقه متهمان و صرفه‌جویی در منابع انسانی به عنوان مهمترین مزایای این طرح الکترونیکی تصریح کرد: این اقدامات گامی مهم در ارائه خدمات سریع و به موقع به شهروندان و حضور کمتر مردم در مراکز قضائی و انتظامی به خصوص در این شرایط شیوع بیماری کرونا است.

حسینی اظهار داشت: استان مرکزی در ابتدای آغاز طرح به عنوان یکی از پانزده استان هدف در اجرای این طرح ارتباط الکترونیکی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در رفع نواقص اجرای این طرح در مراحل اجرای آن ابراز امیدواری کرد که با رفع همه نواقص و اجرای مطلوب و کامل این طرح الکترونیکی بتوان بیش از پیش در وقت و هزینه‌های دادرسی شهروندان صرفه‌جویی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول