اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا شگرد کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتای استان زنجان از ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا به عنوان شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی خبر داد.

ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا شگرد کلاهبرداران اینترنتی

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ترفند جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا، اظهار کرد: تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیک سایت https:‎//sana.adliran.ir است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود:کلاهبرداری با سوءاستفاده از سامانه ثنا یکی از ترفندهای جدید مجرمان سایبری است در این شگرد که در این رابطه مجرمان با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکواییه، ابلاغ احکام قضائی، کاربران را به آدرس جعلی سامانه مذکو هدایت و با درخواست پرداخت وجه، اطلاعات حساب بانکی را سرقت و اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

 وی افزود: کاربران برای ثبت نام در سامانه ثنا و پیگیری پرونده‌های قضائی می‌بایست از طریق وب سایت‌های رسمی دادگستری اقدام و از ورود و ثبت نام در سایت‌های اینترنتی جعلی و لینک‌های دریافتی از طریق پیامک خودداری کنند.

آدینه‌لو با اشاره به اعتماد بیش از حد شهروندان به پیامک‌های دریافتی، گفت: ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان ندارند، افزود: شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن096380 یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول