اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وضعیت نگران‌کننده ابتلای کودکان به کرونا در گلستان/ شرایط بحرانی ۶ شهرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا در گلستان خبر داد.

وضعیت نگران‌کننده ابتلای کودکان به کرونا در گلستان/ شرایط بحرانی ۶ شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل در پایان جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در‌ گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه شاهد افزایش تعداد کودکان مبتلا به کرونا در استان هستیم.

وی ادامه داد: روز گذشته ۱۳ بیمار کودک در بیمارستان طالقانی گرگان بستری شدند و در کل استان و ۳۸ بیمار اطفال داریم که این آمار نگران کننده است.

* در حال حاضر شهرستان‌های آزادشهر، بندرگز، رامیان، کلاله، گرگان، و از همه بدتر مینودشت شرایط بحرانی دارند/ بسیاری از شهرهای شاخص‌های چند برابری شرایط قرمز دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه تاکنون مرگ کودک ناشی از کرونا نداشتیم، گفت: کودکان عامل مهمی در ابتلای دیگر افراد خانواده به کرونا هستند که موضوع بسیار مهم و نگران‌کننده است.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های آزادشهر، بندرگز، رامیان، کلاله، گرگان و از همه بدتر مینودشت شرایط بحرانی دارند و نیاز به سختگیری بیشتر است.

وی افزود: بسیاری از شهرهای شاخص‌های چند برابری شرایط قرمز دارند که نشان می‌دهد وضعیت بسیار بدتر از اسفندماه سال ۱۳۹۸ است.

* روز گذشته در استان ۹ هزار واکسن زدیم و هدف ما تزریق ۲۰ هزار واکسن در روز است/ تزریق واکسن به افراد بالای ۵۰ سال در برخی از شهرهای استان براساس تصمیم استانی گرفته شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تزریق واکسن به افراد بالای ۵۰ سال در برخی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: این اقدام در تصمیم استانی گرفته شد و‌گرچه از سوی وزیر بهداشت توبیخ شدم اما این تصمیم باعث واکسینه شدن تعداد قابل توجهی از مردم استان در برخی از شهرها شد.

فاضل بیان کرد: در گمیشان در کل هفته گذشته ۴۰ واکسن تزریق شد اما پس از این تصمیم دیروز برای افراد بالای ۵۰ سال سن، ۳۵۰ تزریق انجام شد و حتی در آققلا روز گذشته ا ۵۰۰ نفر واکسن تزریق شده است.

وی گفت: روز گذشته در استان ۹ هزار واکسن زدیم و هدف ما تزریق ۲۰ هزار واکسن در روز است.

گفتنی است، هادی حق‌شناس استاندار گلستان در جلسه امروز شرایط شیوع ویروس در استان گلستان را بدتر از تهران عنوان کرد.

وی‌تاکید کرد: تمامی پروتکل‌های شرایط قرمز در شهرهای استان باید با جدیت از امروز اجرایی شود و ورود خودروهای غیربومی به استان و خروج خودروهای بومی از استان ممنوع است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول