اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دعای عرفه در فضای باز و بسته در استان تعطیل است/ وضعیت کرونا در گلستان از تهران وخیم‌تر است

استاندار گلستان گفت: تمام نمازهای قربان، نماز جمعه و جماعت، برگزاری دعای عرفه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

دعای عرفه در فضای باز و بسته در استان تعطیل است/ وضعیت کرونا در گلستان از تهران وخیم‌تر است

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه فوق‌العاده و فوری ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان به ریاست استاندار گلستان برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این جلسه وضعیت شیوع بیماری در استان را به شدت حاد و بحرانی عنوان کرد.

عبدالرضا فاضل تاکید کرد: در برخی از شهرستان‌ها ما شاهد پیک بی‌سابقه بودیم و شدت مراجعه بیماران به بیمارستان افزایش یافته است.

استاندار گلستان نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای بدون وقفه تمام پروتکل‌های وضعیت قرمز در شهرهای استان خاطرنشان کرد: برگزاری دعای روز عرفه در تمام اماکن مذهبی و بقاع متبرکه چه در فضای باز و چه در فضای بسته کاملا ممنوع است.

* شرایطی بسیار حاد کرونا که در اسفندماه سال گذشته دیدیم امروز در استان گلستان در حال لمس آن هستیم/ وضعیت ابتلا به کرونا در گلستان از تهران وخیم‌تر است

هادی حق‌شناس با بیان اینکه باید تصمیمات سختی بگیریم، تاکید کرد: ما در اسفندماه سال ۱۳۹۸ در گنبدکاووس و آزادشهر همچین پیک شدیدی نداشتیم و مرگ را در استان به چشم می‌بینیم و همان شرایطی که در اسفندماه آن سال دیدیم امروز در استان در حال لمس آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در گلستان از تهران وخیم‌تر است، تصریح کرد: روز گذشته هفت نفر، روز قبل آن پنج نفر و روز قبلتر آن ۶ نفر بر اثر کرونا در استان جان باختند.

* هفته آینده نیز وضعیت قرمز و بحرانی گلستان ادامه خواهد داشت/ ورود و خروج خودروها به استان گلستان ممنوع است

 استاندار گلستان با بیان اینکه از فردا چهارشنبه تا روز شنبه آینده روزهای بسیار حساس و سرنوشت‌ساز از نظر شیوع بیماری کرونا است، تاکید کرد:‌دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان به ما هشدار جدی دادند هفته آینده نیز وضعیت قرمز و بحرانی گلستان ادامه خواهد داشت.

حق‌شناس گفت: تمام نمازهای قربان، نماز جمعه و جماعت، برگزاری دعای عرفه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

استاندار گلستان تمام مجوزهای تردد باطل شد و فرمانداری‌ها از صدر هرگونه مجوز تردد منع شدند، افزود: ورود و خروج خودروها به استان گلستان ممنوع است.

وی ادامه داد: تمام پروتکل‌های شهرهای قرمز اعم از تعطیلی گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در سطح استان لازم الاجرا است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تا صبح شنبه نظارت‌ها در تمام بخش‌ها استان گلستان تشدید خواهد شد و جریمه و پلمب در انتظار متخلفان خواهد بود تا در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا استان در شنبه تصمیم‌گیری برای هفته آینده صورت گیرد.

وی گفت: در حوزه تجهیزات ونتیلاتور با مشکل مواجه شدیم که درخواست ۵۰ درستگاه ونتیلاتور به وزارت بهداشت داده شد.

حق‌شناس تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید در آماده‌باش کامل باشند و تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، اعضای شورای تامین، اعضای مدیریت بحران، حق خر‌وج از حوزه استحفاظی را ندارند.

* برگزاری هرگونه فعالیت تجمعی کارگری، فعالیت معادن ممنوع است/ پلیس مکلف است سنگین‌ترین جریمه را برای خودروها در نظر بگیرد

وی بیان کرد: برگزاری هرگونه فعالیت تجمعی کارگری، فعالیت معادن ممنوع است و شهرداران و فرمانداران ورودی تفرجگاه‌ها را به صورت فیزیکی کامل مسدود کنند.

استاندار گلستان گفت: هرگونه توقف در محور ناهارخوران گرگان ممنوع است و پلیس مکلف است سنگین‌ترین جریمه را برای خودروها در نظر بگیرد.

گفتنی است، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نسبت به آمار افزایشی ابتلای کودکان به کرونا در گلستان هشدار جدی داد.

فاضل گفت: این کودکان یکی از عوامل مهم انتقال ویروس به باقی افراد خانواده هستند.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول