اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حجاب زکات شعوری نعمت زیبایی بانوان است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: حجاب، زکات شعوری نعمت خدادادی زیبایی برای بانوان است و از ایجاد اختلال در زندگی فردی و جامعه جلوگیری خواهد کرد.

حجاب زکات شعوری نعمت زیبایی بانوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری ظهر امروز در آیین اختتامیه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب سازمان بسیج ادارات استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: حجاب، زکات شعوری نعمت خدادادی زیبایی برای بانوان است و از ایجاد اختلال در زندگی فردی و میدان شعوری جامعه جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هر تکلیفی باید به دنبال تعقل و تدبر بوده و علت و چرایی آن را بیابیم، گفت: بسیار ارزنده است که بتوانیم سطح دانش و آگاهی خود را در تمامی سطوح و دانش‌ها ارتقا دهیم تا ضمن تلاش برای نهادینه کردن ارزش‌ها، این مهم را بسط داده و به بهترین نحو ممکن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تأکید بر این موضوع که بُعد ظاهر و باطن، دو مسأله‌ای است که می‌توان در بحث حجاب و عفاف به آن پرداخت، افزود: حجاب در تمامی ادیان و مکاتب لازم دانسته شده و به‌مرور زمان به دلیل ادراکات شخصی افراد دچار تغییراتی شده است.

منصوری ادامه داد: جهان هستی به هر یک از ما هدایایی را ارزانی داشته که در ازای آن یک بازتاب شعوری متناسب با آن از ما انتظار دارد، علم، ثروت، فرزند، همسر و زیبایی هرکدام زکاتی دارند و ما باید بازتاب شعوری مناسب برای آن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زکات زیبایی پرهیز از خودنمایی است و حجاب به‌واسطه نعمتی که در مقیاس بیشتری به بانوان عطا شده، از اهمیت دوچندان برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان عنوان کرد: کسانی که به رشد و بلوغ کامل نرسیده‌اند، دریافت تحسین و جلب‌توجه برای آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد و در بحث رعایت حجاب و پرهیز از خودنمایی به‌واسطه زیبایی‌های خدادادی، دچار اختلال خواهند شد که این موضوع در جامعه به‌صورت مستقیم تأثیرگذار است.

منصوری تصریح کرد: هر نوع خودنمایی باعث اختلال شعوری و یک حالت معیوب در جامعه خواهد شد که همه ما از این اختلال متضرر خواهیم شد؛ باید توجه داشته باشیم که حال همه ما در یک جامعه به هم ارتباط دارد و کوچک‌ترین عمل ما بر زندگی دیگران نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: ما امروز در جامعه‌ای قرار داریم که نیاز است اطلاعات خود را بروز کرده و با توجه به دریافت‌های اطلاعاتی که به‌خصوص نسل جوان در حال فراگیری است، توانایی پاسخگویی و تبیین چرایی ارزش‌هایی همچون حجاب نیز در ما ارتقا یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: فرهنگ حجاب با دافعه و برخورد قهری بین نسل جوان نهادینه نخواهد شد؛ بلکه ارتقای علم و دانش و پرورش بُعد فکری و عرفانی، به نهادینه کردن حجاب بین نسل جوان و ایجاد جذابیت در این حوزه تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول