اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تعطیلی در انتظار اصناف خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برخی از مشاغل مثل کفش‌فروشی‌ها و لباس‌فروشی‌ها تجمعی ندارند اما چون در تأمین کالاهای اساسی جدی نیستند، در فهرست مشاغلی قرار دارند که باید محدود شده و در رنگ‌بندی قرمز کرونایی تعطیل شوند.

تعطیلی در انتظار اصناف خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، به آثار زیان‌بار بیماری اشاره و اظهار داشت: با توجه به تغییر رنگ شهرهای استان، ناگزیر به اعمال محدودیت در برخی از مشاغل هستیم.

وی با اشاره به تشریح این مطلب، بیان داشت: برخی از مشاغل مثل کفش‌فروشی‌ها و لباس‌فروشی‌ها تجمعی ندارند اما چون در تأمین کالاهای اساسی جدی نیستند در فهرست مشاغلی قرار دارند که باید محدود شده و در رنگ‌بندی قرمز کرونایی تعطیل شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: اعمال محدودیت در محل‌های تجمعی و شلوغ که خیلی اورژانسی نیستند، الزامی است و به این ترتیب مکان‌هایی همچون تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها باید محدود شوند و برگزاری سمینارها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها که جمع شدن عده‌ای از افراد در محیط بسته را به همراه دارند و احتمال ابتلا را افزایش می‌دهند، در رنگ‌بندی قرمز ممنوع است.

کاهش ۵۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی

ملانوری با تأکید بر اینکه در هر موضوعی ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم که کمترین آسیب را برای مشاغل به همراه داشته باشد، گفت: در بحث پارک‌ها، عده‌ای بر این باورند که چون محیط بسته نیست درصورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید محدودیتی برای حضور مردم اعمال شود و در مقابل افرادی هم هستند که با عنوان اینکه هر جا تجمع باشد ابتلا نیز هست مخالف باز بودن پارک‌ها هستند.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حکایت از این دارد که رعایت پروتکل‌ها که طی ۳ ماه قبل حدود ۹۰ درصد بود در حال حاضر به ۴۸ درصد در سطح کشور و به ۵۸ درصد در خراسان‌جنوبی رسیده است.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از ماسک، دقت در فاصله اجتماعی و پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها در کاهش ابتلاها بسیار مؤثر است و بر عکس بی‌دقتی در رعایت دستورالعمل‌ها، افزایش آمار بیماران را به همراه دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه مردم اگر از بیماری و عوارض آن بیشتر بدانند مطمئناً در مدیریت شرایط بیشتر همراهی خواهند کرد، بیان داشت: تمام شهرداری‌ها مکلف‌اند نسبت به نصب بنرهای قابل رؤیت با محتواهایی درخصوص بیماری کرونا و خسارت‌هایی که به همراه دارد در پیاده‌روها، حاشیه میادین، ورودی پارک‌ها اقدام نمایند.

لزوم اجرای مجدد طرح شهید «سلیمانی»

وی بر لزوم اجرای مجدد طرح شهید «سلیمانی» در همه مناطق استان تأکید و خاطرنشان کرد: این طرح در مدیریت بیماری در دوره قبل خیلی مؤثر بود، لذا بسیج، سپاه، هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی باید این طرح را قوی‌تر از قبل در تمام مناطق اجرا کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون باید از مطالبات جدی استان باشد، گفت: هر چه ما بتوانیم واکسیناسیون را به ویژه در گروه‌های پرخطر و در معرض ریسک افزایش دهیم، کمک بزرگی به مدیریت بیماری کرده‌ایم.

ملانوری عادی‌انگاری را آسیب‌زا دانست و گفت: اگر بخواهیم احساس خستگی کنیم و شرایط را جدی نگیریم دچار آسیب‌هایی خواهیم شد که به راحتی قابل جبران نیست.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول