اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

لزوم واکسینه شدن مردم جهت کنترل و کاهش آمار مرگ‌ و میر

استاندار خوزستان گفت: ۲۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال استان هنوز واکسن نزده اند لذا به مردم استان توصیه می کنم که به خاطر سلامت خود این اقدام را انجام دهند تا آمار مرگ‌ و میر کاهش پیدا کند.

لزوم واکسینه شدن مردم جهت کنترل و کاهش آمار مرگ‌ و میر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،قاسم سلیمانی دشتکی امروز در نشست کرونا خوزستان با اشاره به اینکه منشا کرونا دلتا از استان های شرقی کشور است اظهار داشت:اوایل تیرماه یک مورد نمونه دلتا در استان خوزستان شناسایی شد که از اتباع بیگانه بود و بعد از چند روز دیگر هفت مورد در داخل استان پیدا شد همچنین سه مورد عراقی در مرز شناسایی شد که از ورودشان جلوگیری شد.

وی افزود:مرزهای استان باید به شدت کنترل شوند همچنین در فرودگاه ها، پایانه های مسافربری و ایستگاه راه آهن تست گیری انجام شود.

استاندار خوزستان گفت:همچنین در مرزهای استان افراد مشکوک به کرونا قرنطینه شوند تا جواب تست آنها مشخص شود البته فقط گروه های هفت گانه اجازه ورود دارند.

وی افزود:واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال را تمام کردیم همچنین ۷۵ درصد افراد ۷۰ سال به بالا،۶۰ درصد سالمندان ۶۵ سال به بالا و واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا را شروع کردیم.در کنار این موارد عواملی که با بیماری سر و کار دارند واکسینه شدند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه امیدواریم که واکسیناسیون بالای ۵۰ سال را شروع کنیم گفت:از همه فرمانداران و دیگر عوامل تقاضا دارم که در بحث واکسیناسیون به علوم پزشکی و بهداشت و درمان کمک‌ کنند چون در شرایط موجود مهمترین کار ما پیشگیری از بیماری است.

وی افزود:واکسن ها حساسیت شدیدی به گرما دارند و باید به سرعت تزریق شوند لذا تاکید داریم که سوله و مکان هایی که به سیستم سرمایشی مجهز هستند در اختیار بهداشت و درمان قرار دهند تا مردم نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول