اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری جشن غدیر در 10 مسجد استان مرکزی

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی از برگزاری جشن غدیر در 10 مسجد استان خبر داد.

برگزاری جشن غدیر در 10 مسجد استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام محمد هاشم مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با عید سعید غدیر بیش از صد‌ها عنوان برنامه‌ ویژه‌ای در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش عدالت، طبخ ۵۰۰ دیگ غذا و توزیع در سطح شهر، اجرای طرح گل‌ریزان به‌منظور‌ آزادسازی زندانیان و توزیع ۲۳۰ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد بخشی از این برنامه‌ها است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی برگزاری جشن غدیر ۱۰ مسجد و ۱۸ بوستان با همکاری دفتر نماینده ولی‌فقیه، سپاه، شهرداری و تبلیغات اسلامی، افتتاح پروژه‌، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر با همکاری صدا وسیما و... بخشی از این برنامه‌‌ها است.

مرادی بابیان اینکه در محوطه باز ورزشگاه ۱۵ هزارنفری امام خمینی (ره) اراک نیز برنامه‌هایی با عنوان شب‌های علوی برگزار می‌شود بیان داشت: این برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری شهرداری اراک، مواکب داخل استان و گروه فرهنگی هنری سقا اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: جشن شب‌های علوی از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و در این برنامه مواکب غرفه‌های خدماتی برپا می‌کنند همچنین غرفه‌های فرهنگی نیز به دنبال برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی خواهند بود.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی یادآور شد: نمایش میدانی امضای خدا نیز به کارگردانی علی گودرزی با حدود صد بازیگر و در پهنه‌ای به وسعت ۱۳۰۰ مترمربع اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش میدانی امضای خدا نیز در این نشست گفت: گروه هنری سقا در اجرای نمایش‌های آیینی و میدانی سابقه با قدمت بیش از ۱۰ سال همواره به دنبال بومی‌سازی هنرهای نمایشی بوده تا عموم مردم خصوصاً قشر مذهبی را با این هنر نمایشی آشتی دهد.

علی گودرزی بیان داشت: نمایش میدانی امضای خدا از دی‌ماه سال گذشته اقدامات اولیه آن انجام شده و بیش از ۱۰۰ بازیگر بومی به کار گرفته شدند و در این مدت هم با آقای ترکمان که در پروژه‌هایی مانند فیلم سینمایی تنگه ابوقریب، به‌وقت شام و بادیگارد در بخش جلوه‌های ویژه فعالیت می‌کرده همکاری می‌شود.

به گفته وی این نمایش میدانی ۹۰ دقیقه‌ای برشی از واقعه غدیر و زندگی امروزه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول