اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح بخش دیالیز بیمارستان محمودآباد به نام شهید مدافع سلامت

افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهدای شهرستان محمودآباد که در طبقه اول این ساختمان قرار دارد به نام شهید مدافع سلامت «دکتر امیر هوشنگ فلاح» نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بخش دیالیز بیمارستان شهدای شهرستان محمودآباد امروز با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

 ساختمان جدید راه‌اندازی شده دارای ۱۳ تخت مخصوص است که بخش زیادی از مشکلات بیماران دیالیزی شهرستان را برطرف خواهد کرد.

اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی بخش دیالیز را ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شد که ۴ میلیارد تومان از این مبلغ را دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای خرید دستگاه دیالیز، تخت و سایز تجهیزات هزینه کرد.

تکمیل این پروژه ١٨ماه طول کشید و حدود ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز توسط مجمع خیران، شهرک اکباتان، شهرداری و شورای شهر برای ساخت و تکمیل ساختمان بخش دیالیز تامین شد.

ساختمان مجمع خیران سلامت در سه طبقه ساخته شده  است و به گفته مدیر شبکه بهداشت محمودآباد قرار است در طبقه دوم و سوم این ساختمان کلینیک تخصصی و بخش تالاسمی به کمک خیران و همراهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ساخته شود.

بخش دیالیز بیمارستان شهدای شهرستان محمودآباد که در طبقه اول این ساختمان قرار دارد به نام شهید مدافع سلامت «دکتر امیر هوشنگ فلاح» نامگذاری شد. 

شهید فلاح تنها متخصص بیهوشی بیمارستان شهدای محمودآباد بود که در مرداد ماه ٩٩ به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹  به جمع شهدای سلامت پیوست.

دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این افتتاح باتوجه به بالابودن تعداد افراد بیمار  دیالیزی شهرستان محمود آباد قول تجهیز این مرکز به پنج دستگاه دیالیز دیگر را داد.

*خیران پیشتاز در ساخت و تجهیز بیمارستان های مازندران

وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز خدماتی و بهداشتی مازندران به معنای این نیست که حق استان دیگری را تصاحب کرده باشد،گفت: برای گرفتن این امکانات تلاش‌های بسیاری شده و بخش زیادی از آن نیز مربوط به همراهی خیران استان است که همواره نگاه ویژه‌ای به مسائل درمانی و بهداشتی داشته اند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: حضور خیران سلامت مازندران در همه زمان‌ها در بخش بهداشت و درمان پررنگ بود و در دوران کرونا پررنگ‌تر شده است.

جان‌بابایی درباره مقایسه زیرساخت‌های بهداشت و درمان مازندران با سیستان و بلوچستان توسط یکی از نمایندگان آن استان گفت: افتتاح دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران مربوط به دهه ۶۰ است و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شوند و بخش قابل توجهی از امکانات درمانی و بهداشتی این دانشگاه‌ها در سطح استان از همان سال‌های اولیه تامین و تجهیز شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول