اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشت روحانی برای دشمن باز شده بود/ آمریکا در آینده مجبور به بازگشت به برجام است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی‌ترین مشکل دولت روحانی این بود که استراتژی‌اش برای دشمن مشخص بود و مشت او باز شده بود.

مشت روحانی برای دشمن باز شده بود/ آمریکا در آینده مجبور به بازگشت به برجام است

مهدی طغیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: قانون مجلس در بحث اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها قانونی رو به جلو بود؛ تا قبل از این قانون در بحث توقف صنعت هسته‌ای امتیازاتی را داده بودیم و با عدم امتیازگیری از طرف مقابل به ضرر خودمان و به نفع طرف مقابل زمان را سپری کردیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از طرح اقدام راهبردی و قانونی شدن آن به موجب قانون، بخشی از گام‌هایی که در صنعت هسته‌ای رو به عقب برداشته شده بود را متوقف کردیم و توانستیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم و زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود بازگشت ما نیز اقدامات خود را تعلیق می‌کنیم و پیش می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: در حاضر مسأله این است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها صرفا قانونی برای توقف امتیازدهی یک جانبه بود و اگر فهم این مسأله دشوار است که هیچ اما قطعا افرادی که در حوزه‌های استراتژیک اقدامات ۲ طرف را رصد می‌کردند، اقدام مجلس دوره یازدهم را اقدامی هوشمندانه در جمهوری اسلامی قلمداد می‌کنند.

طغیانی افزود:‌این طرحکاری یک‌جانبه از سمت مجلس نبود و با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه انجام شد و اینکه رئیس جمهور قصد دارد ناکامی‌ها را به گردن مجلس بیندازد بحثی دیگر است و لازم به ذکر است بحث لغو تحریم‌ها ارتباطی با تداوم تحریم و عدم بازگشت طرف مقابل به برجام ندارد.

حفظ رژیم تحریم‌ها دشوار تر از شروع آن است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ نگه داشتن رژیم تحریم‌ها برای طرف مقابل کاری پر هزینه است و افرادی که در بحث تحریم مطالعه کرده‌اند معتقدند حفظ رژیم تحریم‌ها از شروع آن دشوارتر است؛ اوباما نیز به صراحت اعلام کرد نگه‌داشتن رژیم تحریم‌ها پرهزینه بود، این موضوع یعنی اعتراف به اینکه نمی‌شود تا همیشه یک رژیم تحریمی را حفظ کرد.

وی بیان داشت:‌چه در دولت بایدن و چه اگر ترامپ بود، به دلیل اینکه وضعیت تبدیل به امتیاز شود مجبور بودند بازگشت به برجام را انجام دهند لذا نباید در این قضیه هیجان‌زده شد؛‌ آمریکایی‌ها مجبور بازگشت به برجام هستند و علت آن وضعیت حفظ طبیعی رژیم تحریم‌ها است که بسیار پرهزینه و دشوار است.

دشمن در آینده مجبور به بازگشت به برجام است

طغیانی گفت:‌کشورهایی که با تحریم همراهی می‌کردند، خواهان امتیاز بیش‌تری از تحریم‌کننده می‌شوند و به همین خاطر نیاز به خویشتن‌داری است؛ قطعا در آینده می‌شود با امتیازگیری بیش‌تر دشمن را به بازگشت به برجام مجبور کرد.

مشت روحانی برای دشمن باز شده بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  یادآور شد: اصلی‌ترین مشکل دولت روحانی این بود که استراتژی‌اش برای دشمن مشخص بود و مشت او باز شده بود؛ دشمن می‌دانست این تیم تنها راهکار خود را حفظ برجام می‌داند و بیش‌تر به دنبال امتیازگیری بود و این مورد در دولت بعد با تغییر استراتژی آیت‌الله رئیسی با تقویت اقتصاد داخلی می‌تواند تنها بهانه حفظ تحریم که فشار بر اقتصاد ایران است را از بین ببرد.

وی در انتها تاکید کرد: اقتصاد می‌تواند به روال طبیعی خود بازگردد؛ اگر چه دشوار اما شدنی است و در این صورت دشمن حربه‌ای برای فشار بیش‌تر ندارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول