اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

درخواست اندونزی از اعضای جنبش عدم تعهد برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین

وزیر امور خارجه اندونزی به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی همه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را خواستار شد.

درخواست اندونزی از اعضای جنبش عدم تعهد برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رِتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی روز چهارشنبه به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی تمامی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، مرسودی در کنفرانس جنبش عدم تعهد گفت: «تمامی کشورهای عضو باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند، از آغاز مجدد مذاکرات دوجانبه‌ای قابل اتکا حمایت کنند و از دسترسی فلسطینی‌ها به کمک‌های بشردوستانه به منظور تسکین رنج‌های آن‌ها اطمینان حاصل کنند».

وزیر امور خارجه اندونزی افزود، در حالی که برخی کشورهای توسعه یافته از ۷۰ درصد واکسن کرونای تولید شده بهره‌مند شده‌اند، سهم برخی اعضای این جنبش کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

او با اشاره به لزوم تقویت همکاری‌ها با «کوواکس» گفت، کشورهای عضو این جنبش باید همکاری‌ها در سطح جهانی را برای بازسازی اقتصادی پساکرونا افزایش دهند.

مرسودی گفت: «اندونزی سال آینده ریاست گروه بیست را بر عهده خواهد داشت و از این فرصت برای پیش‌برد منافع کشورهای در حال توسعه استفاده خواهد کرد.

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران طی سخنانی در نشست میان دوره‌ای مجازی وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد گفت: «حمایت کور و بی‌قید و شرط از آپارتاید در فلسطین و محروم کردن مردم فلسطین از حقوق اولیه‌شان، بیش از پیش شرایط بی‌ثبات در سرتاسر منطقه خاورمیانه را تشدید کرده است».

 «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز، تروریسم، تجاوز خارجی و تروریسم اقتصادی را جدی‌ترین چالش‌ پیش روی کشورهای جنبش عدم تعهد خواند و بر لزوم همکاری و همبستگی بین کشورهای عضواین جنبش برای حل این چالش‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول