اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خشونت افسارگسیخته شهرک‌نشینان، صدای خود صهیونیست‌ها را هم درآورد

گروهی از نظامیان سابق و بازنشسته رژیم صهیونیستی طی نامه‌ای به دو وزیر این رژیم، خواستار توقف خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری شدند.

خشونت افسارگسیخته شهرک‌نشینان، صدای خود صهیونیست‌ها را هم درآورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تداوم خشونت‌های نژادپرستانه و جنایتکارانه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری علیه مردم فلسطین، صدای نظامیان سابق این رژیم را نیز درآورد.

حدود ۱۰۰ نفر از نظامیان سابق ارتش رژیم صهیونیستی که در کرانه باختری اشغالی مستقر بودند، طی نامه‌ای به «بنی گانتز» وزیر جنگ و «عمر بار-لِو» وزیر امنیت داخلی این رژیم، خواستار توقف خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این افراد که اخیراََ خدمت سربازی اجباری خود را به پایان رسانده‌اند، در این نامه ضمن اشاره به تجربه خود در کرانه باختری، نوشتند: مسئولیت مقابله با خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها بر دوش گانتز و بار-لِو است.

در این نامه، از خشونت شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین به‌عنوان یک «پدیده» یاد شده و آمده است: «خشونتی که شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند طی سال‌های اخیر با حمایت آشکار کابینه اسرائیل افزایش پیدا کرده است. ما کسانی هستیم که آنجا خدمت کرده‌ایم و شخصاً دیده‌ایم خشونت‌ها چگونه رخ می‌دهند».

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست توضیح داد: «پدیده خشونت شهرک‌نشینان در سال گذشته نیز تشدید شد و خود را به شکل آسیب‌زدن به اموال خصوصی، پرتاب سنگ و برخورد فیزیکی علیه فلسطینی‌ها و حملات به فعالان [مدنی] و حتی نیروهای امنیتی [اسرائیل] جلوه‌گر شد».

به نوشته آناتولی، این افراد در نامه مذکور تصریح کردند که ارتش آنها را برای دفاع از شهرک‌نشینان صهیونیست به کرانه باختری اعزام کرده بود اما واقع به‌گونه‌ای بود که خود آنها از ابزاری برای دفاع از خود در برابر حملات شهرک‌نشینان برخوردار نبودند.

طبق داده‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، در سال ۲۰۲۰ مجموعاً ۳۷۰ واقعه خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری رخ داده که ۴۲ مورد از انها علیه نظامیان و پلیس اسرائیل بوده است.

پیش از این نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی در شهرها و روستاها برای مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان شده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول