اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ورود شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی همزمان با ناآرامی‌ها در کرانه باختری

همزمان با تظاهرات فلسطینیان علیه تشکیلات خودگردان در کرانه باختری، شماری از شهرک‌نشنیان صهیونیست نیز امروز به مسجدالأقصی رفتند و به طور غیرقانونی وارد آن شدند.

ورود شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی همزمان با ناآرامی‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست از جمله «ایتمار بن غفیر» عضو افراطی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه به مسجدالأقصی رفتند و در اقدامی تحریک‌آمیز و غیرقانونی شروع به گشت‌زنی در صحن‌های این مسجد مقدس کردند.  

بنا بر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، نظامیان رژیم صهیونیستی نیز امروز یکشنبه تعدادی از فلسطینیان در شهر الخلیل را پس از یورش به منازل آن‌ها بازداشت کردند.

همچنین در درگیری بین فلسطینیان با نظامیان رژیم اشغالگر در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس، تعدادی از فلسطینیان در نتیجه شلیک گلوله پلاستیکی از سوی نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

شهرک بیتا از حدود دو ماه قبل شاهد اعتراضات روزانه علیه احداث شهرک صهیونیستی «جفعات افیتار» در منطقه کوهستانی صبیح است.

فراخوان تشدید اعتراضات علیه تشکیلات خودگردان

گروه‌ها، موسسات حقوقی و مطبوعاتی فلسطین اقدام دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در سرکوب تظاهرات فلسطینیان در اعتراض به کشته شدن «نزار بنات» فلسطینی را محکوم کردند.

جنبش حماس ضمن محکوم کردن این اقدامات نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که سرکوب، تعقیب و تعرض به خبرنگاران و فعالان بیانگر اقدامات سرکوبگرانه فراگیر دستگاه‌های امنیتی فلسطین است که به بحرانی شدن اوضاع فلسطین منجر می‌شود.

حماس همچنین خواستار تداوم حرکت‌های مسالمت‌آمیز و درخواست افشای عاملان جنایت قتل بنات و مجازات آن‌ها شد.

بنابر گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تأکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر نماینده ملت فلسطین نیست بلکه ضد آرمان و کرامت این ملت است.

این جنبش افزود که سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین بیانگر شکست آن در تمامی سطوح است و ملت حق دارند محاکمه و برکناری فاسدان را درخواست کنند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز رهبران تشکیلات خودگردان و دستگاه‌های امنیتی آن را مسئول مستقیم این جنایت دانست و ساکنان کرانه باختری را به تظاهرات در خیابان‌ها و اعلام مخالفت خود با اقدامات دستگاه‌های امنیتی علیه ملت فلسطین، فراخواند.

همچنین سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین تجاوزات دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه خبرنگاران فلسطینی در جریان پوشش خبری اعتراضات علیه قتل بنات را محکوم کردند.

اعلام خبر مرگ «نزار خلیل محمد بنات» فعال سیاسی و اجتماعی فلسطینی به دست مأموران تشکیلات خودگردان در استان الخلیل در کرانه باختری، موجی از خشم و اعتراض را در فلسطین موجب شده است.

«نزار بنات» منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین به سرکردگی «محمود عباس» و کاندیدای فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. به عقیده نزار بنات، «تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فدائیان فلسطین را می‌فروشد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول