اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 94 هزار و 175 زنجانی به کووید 19

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹4 هزار و 175 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 177 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 94 هزار و 175 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۷۵۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۰۱ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۴ هزار و ۴۲۲ مورد بوده است که ۱۶۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۴ هزار و ۱۷۵ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۶۵ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۰ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۳۴۱ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

باید در حوزه‌هایی که سطح رعایت، پایین است ورود و چاره‌اندیشی شود

استاندار زنجان با بیان اینکه باید با مدیریت منسجم، سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش یابد، گفت: اگرچه اقدامات زیادی انجام گرفته، اما قابل قبول نیست و باید در حوزه‌هایی که سطح رعایت، پایین است ورود و چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در پارک‌ها و بوستان‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، نیازی به بازگشایی آنها نیست، افزود: این مکان‌ها اگر هم زمان فعالیت معینی دارند، قطعا بعد از پایان زمان تعیین شده، باید توسط نیروی انتظامی جریمه شوند.

استاندار زنجان گفت: با وجود موفقیت‌های کسب شده در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا، اما همچنان در خطر هستیم و بنابراین باید مواردی که احتمال خطر و اطلاعات در آن بیشتر است مورد توجه قرار گیرند.

 وی با انتقاد از صاحبان سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: از زمان شیوع کرونا، در حالیکه سایر اصناف بر اساس برنامه‌های ستاد کرونا از تعطیلی‌های مکرر برخوردار شدند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها، با اینکه حتی یک ساعت هم تعطیل نکرده‌اند، اما متأسفانه کمترین رعایت ها را دارند و این باعث عذاب وجدان است.

استاندار زنجان با  اشاره به برخی از مصوبات یکصدوسومین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، به لزوم اجرای آن، تاکید کرد و گفت: خواربارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ملزم هستند سه اصل، استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن محل و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک را رعایت کنند که در غیر این صورت برخورد جدی می‌شود.

وی همچنین با ابراز تاسف از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بعضی از ادارات اظهارداشت: اداره‌هایی که رعایت پروتکل‌ها در آنها، زیر ۹۰ درصد باشد مدیر آن لایق نیست و حراست آن مشکل دارد.

مسؤولیت مستقیم  عدم رعایت بهداشتی در اداره‌ و دستگاه‌ها، با مدیرکل است

استاندار زنجان با بیان اینکه مسؤولیت مستقیم عدم رعایت موارد بهداشتی در اداره‌ و دستگاه‌ها، با مدیرکل است و با مدیر متخلف باید برخورد جدی شود، گفت: اسامی همه متخلفان در بحث عدم رعایت دستورالعمل‌ها، در همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها، حتی استانداری و دفتر حوزه استاندار، حداکثر تا روز پنجشنبه، اعلام تا برخوردهای لازم انجام شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول