اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 93 هزار و 998 زنجانی به کووید 19

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹3 هزار و 998 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 123 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 93 هزار و 998 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۷۴۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۱۹۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۴ هزار و ۲۵۵ مورد بوده است که ۱۲۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۳ هزار و ۹۹۸ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۴۷ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که هفت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۲۹۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

استان زنجان کمترین مرگ و میر بیمارستانی را دارد

پرویز قزلباش گفت: براساس آخرین مقالات علمی منتشرشده توسط مراکز معتبر، استان زنجان و آذربایجان غربی کمترین مرگ و میر بیمارستانی را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان اظهار داشت: روند کلی واکسیناسیون در کشور با فراز و نشیب‌هایی درحال انجام است.
 
وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی ازجمله تحریم و منابع مالی در امر واکسیناسیون موثر است، افزود: در این خصوص، وظیفه وزارت بهداشت بررسی کیفیت و تایید واکسن است.
 
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه به محض دریافت واکسن، تزریق انجام می‌شود و در حال حاضر هم، در حد قابل توجهی تزریق انجام شده، ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد واکسن‌ها تزریق شده ‌و مابقی هم درحال انجام است.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با تاکید براینکه واکسن‌های دریافتی بلافاصله به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، تصریح کرد: براساس ساختار در استان، قادر هستیم حداقل ۱۰ هزار دُز در روز تزریق انجام دهیم و ظرفیت تزریق ۳۰ هزار دُز را هم داریم، که این مهم نشان از انسجام مدیریت عالی استان، و روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مقابله با کرونا است.

به گفته قزلباش براساس آخرین مقالات علمی منتشرشده توسط مراکز معتبر، استان زنجان و آذربایجان غربی کمترین مرگ و میر بیمارستانی را دارد، که نشان می‌دهد، مقدمات پیشگیری از بیماری در استان به خوبی فراهم شده، و مهمتر از همه، کادر درمان هم وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی از ورود واکسن برکت به استان زنجان و تزریق آن خبر داد و افزود: واکسن برکت سازوکار متفاوتی ندارد و در دو دُز تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه واکسن ۱۰۰ درصد تضمین نمی‌کند که فرد دچار بیماری نشود بلکه احتمال ابتلا را بسیار کم می‌کند، به مردم توصیه‌ کرد: اولین واکسنی که در دسترس است، تزریق کنند و در کنار آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و ... را جدی بگیرند.
انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول