اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خروج از مدیریت سخت افزاری و سنتی راه نجات تهران است/ شهروندان بهترین مشاروان مدیران شهری هستند

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: دیگر مدیریت سخت‌افزاری در اداره شهری جواب نمی‌دهد و باید از فکر مدیریت سنتی خارج شویم. امروزه دنیا با مدیریت نرم‌افزاری پیش می‌رود بنابراین اگر می‌خواهیم همانند کلان‌شهرهای بزرگ دنیا تهران را پیش ببریم راهی جز روی آوری به مدیریت نرم‌افزاری و بهره بردن از علم روز دنیا نداریم.

خروج از مدیریت سخت افزاری و سنتی راه نجات تهران است/ شهروندان بهترین مشاروان مدیران شهری هستند

اسماعیل حسین زهی عضو فراکسیون مدیریت شهری در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تهران کلان‌شهر است و اداره آن با توجه به مشکلات و مسائل مختلف پایتخت نیازمند یک مدیر توانمند و با تجربه است. شهردار پایتخت باید با دیگر دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص دولت تعامل داشته باشد.

این نماینده مجلس افزود: شهرداری یک دستگاه اجرایی و خدماتی است بنابراین باتوجه به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با جامعه باید در جلب رضایت و اعتماد شهروندان توانمند باشد. امری که متاسفانه چندان به آن اهمیت داده نشده و جایگاهی در مدیریت شهری ندارد.

حسین زهی یکی از دلایل روی آوری مدیران شهری در ادوار گذشته به سمت پروژه‌های عمرانی جدید را حفظ جایگاه مدیران دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر تلاش مدیران شهری صرف امنیت جایگاه خود و گروه‌اش می‌شود تا رضایت مردم. بنابراین منتخبان شورای ششم شهر تهران باید شهرداری را انتخاب کنند که علاوه بر جلب رضایت و اعتماد شهروندان،‌ تمام وقت خود را صرف ایجاد شهری برای مردم و تمرکز بر مدیریت نرم‌افزاری باشد.

وی با بیان اینکه دیگر مدیریت سخت‌افزاری برای مدیریت شهری جواب نمی‌دهد و باید از فکر مدیریت سنتی خارج شویم، تصریح کرد: امروزه دنیا با مدیریت نرم‌افزاری پیش می‌رود بنابراین اگر می‌خواهیم همانند کلان‌شهرهای بزرگ دنیا تهران را پیش ببریم راهی جز روی آوری به مدیریت نرم‌افزاری و بهره بردن از علم روز مدیریت نداریم. تاکید بر مدیران متخصص و آشنا به امور شهری همچنین بهره گرفتن از مشاوران متخصص از جمله اقدامات مهم در راستای حرکت به سمت مدیریت نرم افزاری است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما طرح‌هایی داشتیم که متاسفانه با وجود هزینه کلان نه تنها کارایی چندانی برای شهر نداشته‌اند بلکه مشکلات بیشتری را ایجاد کرده‌اند. شهر نیازمند طرح‌های جامع و تفصیلی است. بنابراین اعضای شورای شهر نباید در انتخاب شهردار نگاه جناحی و یا نهادی به نامزدها داشته باشند. چرا که نتیجه آن همین طرح‌ها و پروژه‌های بدون کارکرد با هزینه‌های گزافی است که نمونه آن را ما در سطح شهر تهران می‌توان دید.

وی در پایان گفت: شهر یک موجود زنده در حال رشد است. بنابراین بهترین کارشناسان و مشاوران برای مدیریت شهری همان افرادی هستند که در شهر زیست دارند. اگر آنها را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم کنیم ومشارکت فعال داشته باشند نه تنها شاهد پیشرفت شهر خواهیم بود بلکه همین امر باعث جلب اعتماد شهروندان و اعتبار شهرداری می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول