اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جلب اعتماد با شعار و سخنرانی ایجاد نمی‌شود/ مدیریت نرم‌افزای راه‌حل برون رفت از مشکلات است

عضو هیات رییسه فراکسیون شوراها و مدیریت شهری با بیان اینکه دیگر نمی‌توان با روش‌های قدیمی و مدیریت سنتی شهر را اداره کرد، گفت: مدیریت نرم افزاری تنها ابزاری است که در شرایط کنونی می‌توان کلان‌شهری مانند تهران را با آن اداره کرد تا بهترین نتیجه را بدست آورد.

جلب اعتماد با شعار و سخنرانی ایجاد نمی‌شود/ مدیریت نرم‌افزای راه‌حل برون رفت از مشکلات است

کیومرث سرمدی، عضو هیات رییسه فراکسیون شوراها و مدیریت شهری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شهر تهران به عنوان پایتخت کشور و یک کلان شهر در دنیا شناخته می شود بنابراین دیگر نمی توان براساس روش‌ها سنتی آن را اداره کرد. درواقع اگر ما بخواهیم به روش سنتی و قدیمی شهررا مدیریت کنیم هم مشکل زمان و هزینه دوبرابر خواهد بود و هم اینکه قادر به برنامه ریزی برای مشکلات نوپدید نیستیم. بنابراین تنها با مدیریت نرم افزای و بهره بردن از روش های نوین مدیریتی می‌توان شهر را با رضایتمندی شهروندان اداره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که علت توجه و میل و اقبال مدیران شهری به کارهای عمرانی در شرایطی که عمدتا برخی پروژه ها سمبلیک بوده واغلب هم نیمه کاره رها می‌شوند، گفت: طبیعتا این نوع رفتار یک نگاه سنتی به مدیریت شهری است، که درواقع محصول یک دیدگاهی مدیریتی است که بتواند رضایتمندی عامیانه و زودبازده در کمترین زمان در بین شهروندان ایجاد کند. ما این نوع نگاه سنتی را در پروژه های شهری که نیمه تمام باقی مانده یا کارایی چندایی را نداشته به خوبی مشاهده می کنیم.

عضو هیات رییسه فراکسیون شوراها افزود: هر چند ممکن است در کنار این مسائل یکسری رانت ها و سوءاستفاده هایی هم باشد که در این قالب افراد راحت تر می توانند ورود پیدا کنند. این نوع مدیریت ها یکسری آسیب ها و منافذ فسادی را هم همراه خودش دارد.

سرمدی با اشاره به نقش مردم در مدیریت شهری و سهیم کردن آنها در پرژه‌های عمرانی، گفت: مشارکت دادن مردم و سهیم کردن آنها در تصمیم گیری‌ها هم در آموزه‌های دینی ما آمده است و هم در قانون اساسی به آن توجه ویژه ای شده است. در واقع بهره‌مندی از نظرات مردم و مشارکت آنها و البته سهیم کردن جامعه در تصمیم گیری ها منجر به عملیاتی شدن امور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق سهیم کردن شهروندان می توانیم اعتماد آنها را به بخش مدیریت نیز جلب کنیم. یعنی از یک طرف هم ضریب اعتماد مردم بالا برود و از طرف دیگر ضریب خطای مسؤولان نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین این امر باعث می‌شود که اجماعی کلی در جامعه در رابطه با پروژه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ایجاد شود. درنهایت مجموعه این عوامل در نهایت منجر به اعتماد عمومی و پیشرفت امور در دستگاه های اجرایی می شود.

این نمانیده مجلس در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم که متاسفانه در دهه‌های گذشته آسیب جدی دیده است را احیا کنیم. جلب اعتماد با شعار و سخنرانی ایجاد نمی شود، بلکه عملیاتی باید صورت گیرد؛ مشارکت دادن شهروندان در تصمیم‌‌گیری‌ها از جمله اقدامات و مصداق‌های جلب اعتماد جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول