اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پهنای باند اینترنت در زنجان 2 برابر شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پهنای باند اینترنت در زنجان دو برابر شد.

پهنای باند اینترنت در زنجان 2 برابر شد

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا فرصتی برای استان برای بهبود پهنای باند اینترنتی بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته پهنای باند ورودی استان دو برابر شده است.

وی از بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی شهرها و ۸۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: امروز به لحاظ اینترنتی ظرفیت خوبی در استان فراهم است و فضا برای کسب و کار بخش خصوصی ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» تصریح کرد: لازمه تولید، شکوفایی فعالان بخش خصوصی است که با دارا بودن دانش، تخصص و چالاکی می‌توانند پیشران حوزه ICT  باشد و اداره ICT استان سعی خواهد کرد پشتیبان و تسهیل‌گر فعالیت بخش خصوصی باشد.

سرائی با اشاره به اینکه لازمه قوام کسب و کارها در استان همکاری همه مجموعه‌های اثرگذار است، اضافه کرد: لازم است که زیست بوم تقویت و توسعه کسب و کارهای حوزه ICT استان متشکل از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی و آموزش فنی و حرفه‌ای اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی مرکز داده (دیتا سنتر) و شتاب دهنده با محوریت سازمان نصر و با اولویت مشارکت شرکت‌های بومی، آمادگی این اداره کل را برای حمایت، اعطای تسهیلات و تخصیص فضا برای این اهداف اعلام کرد.

وی با اشاره به تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که از تنوع و شرایط مناسبی برای حمایت از حوزه‌های مختلف کسب و کارهای ICT برخوردار است، گفت: انتظار می‌رود شرکت‌های استانی از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول