اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهرداران سیاست‌زده به سمت پروژه‌های سمبلیک و نمایشی می‌روند/ رمز توسعه تهران مدیریت نرم افزاری است

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: تهران را نمی‌شود با روش‌های سنتی اداره کرد، بهره گرفتن از تکنولوژی‌های جدید مدیریت به خصوص مدیریت نرم‌افزای و تجربه کلان‌ شهرهای موفق دنیا می‌تواند تهران را به سمت توسعه پیش ببرد.

شهرداران سیاست‌زده به سمت پروژه‌های سمبلیک و نمایشی می‌روند/ رمز توسعه تهران مدیریت نرم افزاری است

غلامرضا مرحبا عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر اینکه تهران را نمی‌شود با روش‌های سنتی اداره کرد و باید از تکنولوژی جدید که در تجربه کلان‌ شهرهای بزرگ موفق بوده اند استفاده‌ کرد، گفت: زندگی کردن در حال حاضر در شهر تهران دشوار شده است. بنابراین اداره کردن و مدیریت این شهر با وجود مشکلات و مسائل پیچیده آن می‌طلبد دانش نرم افزای متناسب آن را در اختیار گرفت و از آن بهره برد.

وی علت میل و اقبال مدیران شهری به پرژه‌های عمرانی که اکثرا سمبلیک و نمایشی هستند را سیاست زدگی در بین مدیران شهری دانست و افزود:‌ سیاست‌زدگی در مدیریت شهری بیشترین نقش را در عدم توجه به مدیریت نرم افزاری داشته است. متاسفانه مدیران شهر تهران بیشتر سیاست‌مدار بوده اند تا افرادی که تخصص مدیریت شهری داشته باشند. بنابراین نیاز است که برای حرکت به سمت توسعه شهری از مدیرانی آشنا به مسایل شهری و متخصص بهره‌مند شد.

 عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس افزود: شهرداری یک دستگاه اجرایی خدماتی است که مستقیم با شهروندان و جامعه در ارتباط است بنابراین باید از افرادی مجرب با تخصص شهری در این بخش استفاده کرد تا رضایت مندی در بین جامعه ایجاد شود.

مرحبا در ادامه گفت: من به عنوان یک شهروند که در این کلان شهر زندگی می کنم اگر بخواهیم تهران را با دیگر کلان‌شهرهای دنیا هم سطح خودش مقایسه کنم باید بگویم اصلا از نظر سطح مدیریتی و مواجه با مشکلات قابل قیاس نیستند و متاسفانه فاصله چشمگیری دارند. آرامش و رفاه در سطوح مخلتف برای جامعه شهری تهران وجود ندارد و ضروری است برای این مهم تدبیر اساسی اتخاذ شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام متاسفانه زیبایی بصری ندارد. ساخت و سازها بی قاعده است. در نقشه‌های شهری اصول چندان رعایت نشده است. تراکم‌ها بدون در نظر گرفتن اصول مهندسی‌، داده شده است. احیا باغات و فضای سبز تهران باید مورد توجه جدی مدیران شهری قرار گیرد.

این نماینده مجلس سپس با اشاره به نقش مشارکت مردم در توسعه و پیشرفت شهر، گفت: مدیریت‌های موفق شهرداری‌ها مردم نقش تعیین کننده‌ای دارند. شهروندان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری‌ سهیم بوده و مورد توجه مدیران شهری قرار می‌گیرند. در هر جایی که ما با مردم ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری داشته‌ایم شاهد موفقیت بیشتری بوده‌ایم. همراه کردن شهروندان و کمک گرفتن از آنها در اجرایی و عملیاتی کردن پروژه‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد. حتی این امر در روحیه مطالبه‌گری جامعه شهری تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول